فناوری اطلاعات

تصویر دوج‌کوین جای لوگوی توییتر نشست


توییتر، تصویر ارز دیجیتالی محبوب دوج‌کوین را به جای لوگوی پرنده آبی خود گذاشت.

به گزارش ایسنا، لوگوی پرنده آبی توییتر در صفحه خانگی و صفحه بارگزاری این شبکه اجتماعی، جای خود را به تصویر سگ ژاپنی “شیبا اینو” داده است که به عنوان لوگوی دوج‌کوین شناخته شده می‌شود.

ایلان ماسک، مدیرعامل و مالک میلیاردر توییتر، در توییتی به این تغییر اشاره کرد. حساب رسمی دوج‌کوین در توییتر در پاسخ به این توییت نوشت: چقدر پول، چقدر سکه، چقدر رمزارز.

ماسک دلیل این تغییر را توضیح نداد اما بعضی از کاربران حدس می‌زنند که شاید این شوخی روز اول آوریل باشد که این شرکت نتوانسته است به موقع انجام دهد.

این تغییر درست چند روز پس از آن روی داد که ماسک از دادگاهی در آمریکا خواست شکایت سرمایه گذاران دوج‌کوین علیه او برای دریافت ۲۵۸ میلیارد دلار خسارت بر سر طرح هرمی را رد کند.

رویترز ژوئن سال گذشته گزارش کرده بود که شاکیان مدعی هستند ایلان ماسک از سال ۲۰۱۹ می‌دانست این ارز دیجیتالی هیچ ارزشی ندارد اما دوج‌کوین را تبلیغ کرد تا از معاملات آن سود ببرد. ماسک از جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان برای اجرای طرح هرمی دوج‌کوین و سود بردن و سرگرمی استفاده کرده است.

شاکیان مدعی هستند ریزش ارزش دوج‌کوین زمانی آغاز شد که ایلان ماسک در برنامه نایت لایو شنبه حضور یافت و به سرمایه گذاران دوج‌کوین هشدار داد.

وکلای ماسک و تسلا، ادعاهای این شکایت را “یک اثر کاملا تخیلی” درباره توئیتهای بی‌ضرر و اغلب احمقانه ایلان ماسک درباره دوج‌کوین، خوانده اند.

ارزش دوج‌کوین سال گذشته که ماسک اعلام کرد محصولات تسلا می‌تواند با استفاده از این ارز دیجیتالی خریداری شود، افزایش یافت.

ارزش دوج‌کوین پس از این تغییر تصویر لوگوی توییتر، از ۰.۰۷۹ دلار آمریکا به ۰.۰۹۴ دلار افزایش یافت که بالاترین ارزش این ارز دیجیتالی از نوامبر سال گذشته بود.

بر اساس گزارش گاردین، اطلاعات داخلی درز یافته نشان می‌دهد توییتر اکنون کمتر از ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد که کمتر از نصف پولی است که ایلان ماسک شش ماه پیش برای خرید این پلتفرم پرداخت کرده بود.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا