فناوری اطلاعات

تشویق اساتید و فارغ التحصیلان به راه اندازی شرکت دانش بنیان



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در آئین تبادل تفاهم نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه‌های تأمین مالی سالانه سرویس‌ها و خدمات جدیدی را ارائه می‌دهد که بسیار امید آفرین است.

وی افزود: مقام معظم رهبری هفته گذشته در مراسمی تأکید ویژه‌ای بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند؛ ایشان در سال جدید از مردمی‌سازی یاد کردند و تأکید داشتند اقتصاد متحول نخواهد شد مگر اینکه به مردم و بخش خصوصی یک اعتماد جدی‌تری شود.‌

وی گفت: رهبری همچنین تاکید کردند نقشه راهی برای ساختارسازی و مشارکت در اقتصاد توسط دولت تهیه شود.

دهقانی گفت: فضای اقتصادی کشور ما فضای تعاریف و شوخی نیست و اینکه در این فضا به دانش‌بنیان ها اشاره می‌شود معنای راهبردی دارد.

وی ادامه داد: اکنون شرکت‌های دانش بنیان با قدمت ۱۰ ساله پایدار شده اند و به کارها و فعالیت‌های خود نیز ادامه می‌دهند.

وی افزود: شرکت‌های جدید و نوپا بین ۵ تا ۱۰ سال عمر دارند و گردش مالی آنها بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان است. این شرکت‌ها نیاز به توجه زیادی دارند.

معاون علمی اضافه کرد: از این رو در معاونت علمی برنامه جدی ما افزایش شرکت‌های جدید و تشویق فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی به ایجاد شرکت است.

معاون علمی از عملکرد سیستم بانکی در شناسایی نکردن دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان انتقاد کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ویژگی دارند که توسط سیستم بانکی درک نمی‌شود و آن هم دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان است که بسیار ارزشمندتر از دارایی‌های مشهود است.

به گفته وی، ما نظام جدی برای ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود نداریم.

وی ادامه داد: شرکت‌ها در کارزار دریافت ضمانتنامه، نمی‌توانند ارزش واقعی خود را به بانک‌ها ثابت کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا