فناوری اطلاعات

تبدیل علم به محصول راهکار بهبود اقتصاد سلامت



معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در حوزه کیت‌های تشخیصی برخی حوزه‌های کشور ما سالیانه نیازمند چند صد میلیون دلار کیت‌های تشخیصی است و اگر بتوان علم را تبدیل به محصول کرد، می‌توان اتفاقات اقتصادی بزرگی در حوزه سلامت نیز رقم زد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین کیوانی در افتتاحیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی، گفت: پاندمی کووید ۱۹ یکی از مصادیقی بود که اهمیت علم ایمونولوژی را بیش از پیش نمایان کرد. البته اقدامات متخصصان این امر هنوز تمام نشده است و باید به مطالعه عوارض ابتلا به بیماری، عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا و… نیز بپردازند. چنانچه دانشگاه علوم پزشکی ایران کارگروهی برای بررسی این عوارض ایجاد کرده است.

وی افزود: ۵۰ درصد بیماری‌هایی که در آمریکا منجر به مرگ می‌شود، مرتبط با Inflammation است و این مرگ و میرها ۳۵۰۰ میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه دارد.

وی بر اهمیت مطالعه بر سیستم ایمنی بدن تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه کیت‌های تشخیصی برخی حوزه‌ها کشور ما سالیانه نیازمند چند صد میلیون دلار کیت‌های تشخیصی است و اگر بتوان علم را تبدیل به محصول کرد می‌توان اتفاقات اقتصادی بزرگی در حوزه سلامت نیز رقم زد. ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران برای استفاده از علم اساتید بزرگ و تبدیل آن به ثروت، شرکت دانش بنیانی با سهامداری ۴۹ درصد احداث کرده‌ایم که بتوان محصولات علمی مورد نیاز را تولید کرد.

دکتر کیوانی همچنین سلامت روانی را هم در ارتباط با سیستم ایمنی دانست و بیان کرد: استرس سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند و امیدوارم بتوان عوامل استرس زا را کاهش داد تا افراد زندگی سلامتی نیز تجربه کنند.

در ادامه افتتاحیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی همچنین دکتر محمد وجگانی، رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران، گفت: خرسندم که انجمن اهداف خود را به خوبی دنبال کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی افزود: جوانان باید بدانند در این کشور فرصت فعالیت و تلاش و فرصت شکوفایی وجود دارد. خوشبختانه استقبال خوبی از این کنگره صورت گرفته است و امیدواریم جوانان ما افتخار آفرین باشند.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا