فناوری اطلاعات

برنامه تبادل فناورانه با ۳ کشور در سال جدید اجرایی می شود



امیرحسین میر آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ قصد داریم تبادل فناوری با کشورهای چین، هند و روسیه داشته باشیم تا به این واسطه از ظرفیت دانش بنیان ها در این ارتباطات استفاده شود.

سرپرست مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه ما با کشور چین ارتباطاتی داریم، گفت: قطعا با عضویت ایران در سازمان همکاری اقتصادی شانگهای، زمینه توسعه علم و فناوری بیشتر فراهم می شود.

وی افزود: در سال گذشته، دبیرکل شانگهای در ایران حضور یافت و در خصوص همکاریهای علمی و فناوری و ایفای نقش ایران در حوزه علم و فناوری کشورهای سازمان همکاری شانگهای صحبت کرد. اگر به عضویت رسمی سازمان شانگهای برسیم کمیته علم و فناوری ایران فعال می شود و در حوزه هایی مانند زیست فناوری، نانو، فناوری اطلاعات و… همکاری خواهیم داشت.

میرابادی افزود: ارتباطات ایران با چین نیز به ارتباط رسمی با وزارت علم و فناوری این کشور گره خورده و در سفر رئیس جمهور موضوع فناوری مطرح شد از این رو تفاهم نامه ای بین دو کشور به امضا رسید که فرصتهای خوبی برای تبادل فناوری فراهم آورده است.

سرپرست مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی گفت: در این تبادل فناوری، هر دولت از مجموعه خود حمایت می کند تا متخصصان دو کشور در زمینه های مشترک با یکدیگر همکاری کنند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا