فناوری های نوین

بازدید نخبگان خارجی مقیم ایران از دستاوردهای پارک فناوری پردیس



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با توجه به رشد و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های به روز شده شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری پردیس، نخبگا خارجی مقیم ایران از نزدیک با این دستاوردها و فعالیت های این شرکت ها آشنا شدند.

دراین بازدید، نخبگان خارجی مقیم ایران از پیشرفت و توسعه فعالیت های دانش محور شرکت های عضو پارک علم و فناوری پردیس شگفت زده شدند که این شرکت ها توانسته اند با تکیه بر نیروی انسانی متخصص و فناوری های روز دستاوردهای بسیار مهمی را در حوزه های مختلف فناوری کسب کنند.

این درحالی است که پارک علم و فناوری پردیس هر هفته میزبان مسوولان و مهمانان داخلی و خارجی است تا با دستاوردهای اعضای این پارک علم و فناوری و پیشرفت های علمی و فناوری این شرکت ها از نزدیک آشنا شوند.

این هفته نیز جمعی ۳۰ نفره ای از دانشجویان و فعالان حوزه نوآوری و فناوری از کشورهای ترکیه، سوریه، افغانستان و فلسطین بازدیدی از پارک داشتند که بازدید از کوآپ، نمایشگاه دستاورهای پارک و نمایشگاه تجهیزات پزشکی از جمله برنامه های این گروه بود.

براساس این گزارش، در گفت و گویی که با برخی از این نخبگان انجام شد آن ها بسیار از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی متعجب و از پیشرفت‌های حوزه پزشکی و علمی و مهیا بودن محیطی برای دور هم جمع شدن فناوران و استارتاپ ها بسیار شگفت زده بودند.

درهمین خصوص راضیه خاوری از کشور افغانستان که در حوزه تجارت بین الملل فعالیت داشت، از نکاتی جالب توجهی گفت که درباره خدمات و حمایت های پارک از اتباع خارجی ساکن ایران شنیده بود.

وی اظهار کرد: نخستین حضورم در پارک فناوری پردیس با ارائه دستاوردهای بزرگ این پارک همراه شد که مرا شگفت زده کرد. این نخبه خارجی مقیم ایران همچنین گفت که برخی داروهای ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات پزشکی قابلیت این را دارد که در فضاهای درمانی و پزشکی ایران و خارج از ایران معرفی شوند.

درادامه همچنین عبدالعزیز النخاله فارغ التحصیل دانشکده الدوحه در قطر که این روزها در دانشگاه صداوسیما کارگردانی هم می‌خواند هم درباره رشد و توسعه فعالیت های دانش بنیان شرکت های ایرانی اظهار کرد: با نگاه یک فیلم ساز و کسی که می خواهد از پارک فناوری پردیس گزارش و مستند تهیه کند، وارد پارک شده است.

وی خاطر نشان کرد: قبلاً نمونه این نوع پارک فناوری را در کشورهای مختلفی که سفر کرده‌ام از جمله قطر و هلند ندیده ام، پارکی که از استارتاپ‌ها و طرح های دانش بنیان حمایت کند و ایده را به محصول برساند.

دانشجوی دیگری از سوریه هم گفت که در بازدید امروز، ایران را در برخی از حوزه ها از کشورهای اروپایی پیشرفته تر دیدم و به این پیشرفتها افتخار کردم. بارها به دوستانم و خانواده پیشرفت‌های ایران را معرفی کردم و در حد توانم، خیلی ها را دعوت به بازدید از ایران کرده ام و بازدید از پارک فناوری پردیس را هم به دوستانم پیشنهاد خواهم داد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا