فناوری اطلاعات

ایکس داده های کاربران را جمع آوری می کند



به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از انگجت، اکنون پلتفرم مذکور یک سیاست حریم خصوصی جدید منتشر کرده که طبق آن ایکس از این داده ها همراه اطلاعات خصوصی دیگر برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده می کند.

در بخش سیاست های حریم خصوصی به طور شفاف اشاره شده این شرکت قصد دارد اطلاعات جمع آوری شده را همراه داده های موجود برای آموزش الگوریتم های یادگیری ماشینی به کار گیرد.

به طور دقیق تر در متن مربوط به این سیاست آمده است: ما از اطلاعاتی که جمع آوری می کنیم و همچنین اطلاعاتی که به طور عمومی وجود دارد، برای آموزش مدل های هوش مصنوعی یادگیری ماشینی خود برای مقاصد گفته شده استفاده می کنیم.

ماسک نیز این تغییر را تایید اما تاکید کرد فقط اطلاعاتی که به طور عمومی موجود است، جمع آوری خواهند شد و هیچ گونه اطلاعات خصوصی یا پیام های شخصی (دایرکت مسج) جمع آوری نمی شود.

شبکه اجتماعی ایکس هیچ برنامه بلندپروازانه ای در حوزه هوش مصنوعی را اعلام نکرده است اما ایلان ماسک مالک این پلتفرم طرح هایی در این زمینه دارد. او اخیرا یک شرکت به نام xAI تاسیس کرده تا ماهیت واقعی جهان را درک کند. بنابراین احتمالا داده های بیومتریک و اطلاعات مرتبط کاربران برای یک هدف قابل دستیابی به کار می روند.

البته یک گزینه دیگر نیز وجود دارد. ماسک اخیرا از بلندپروازی های خود برای رقابت با لینکدین سخن گفته بود. او مدعی شده بود این سایت شغل یابی جالب نیست و نسخه ایکس جذاب تر خواهد بود. بنابراین این امر شاید توضیحی برای جمع آوری تاریخچه تحصیلات و مشاغل کاربران فراهم کند.

البته گزینه سومی نیز وجود دارد. ایکس در حال حاضر درآمد تبلیغاتی زیادی ندارد، بنابراین فروش داده های کاربران راهی ساده برای درآمدزایی است. با این وجود هیچ شواهدی مبنی بر این امر وجود ندارد.

پیش از این توئیتر داده های جمع آوری شده از کاربران را به سود خود و نه طرف های ثالث استفاده می کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا