فناوری های نوین

این ربات انسان نما حرف می‌زند و لباس‌ها را تا می‌کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت چینی UBTech با بایدو همکاری کرده تا به ربات انسان نمای صنعتی Walker S قدرت صحبت کرد و استدلال بدهد.

این شرکت چینی در سال ۲۰۱۲ میلادی در شنژن تاسیس شد و نخستین ربات انسان نمای خود را چند سال بعد رونمایی کرد که به اندازه یک اسباب بازی بود. چندصد دستگاه از این ربات های کوچک که آلفا نام گرفته بودند در سال ۲۰۱۶ رقصیدند. اما نسخه دیگری از ربات به نام Dobi در سال ۲۰۱۷ میلادی وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

این شرکت سال گذشته با جمع آوری سرمایه برای توسعه یک کیت ساخت ربات بخش آموزشی خود را تقویت کرد. این بخش به محققان جوان امکان می دهد تا ۷ ربات بسازند اما ویدئوی جدید این شرکت درباره رباتی به اندازه یک انسان است که در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۱۸ نیز نمایش داده شده بود.

این ربات به نام Walker S یکی از دو ربات انسان نمایی بود که سال گذشته در هنگ کنگ رونمایی شد. اکنون ربات قصد دارد با نشان دادن مهارت های خود برای بلند کردن اشیا و تاکردن و همچنین صحبت کردن با همتایان دیگر خود یعنی Figure ۰۱، Eve و Phonix رقابت کند.

قابلیت محاوره ربات با یکپارچه سازی پلتفرم هوش مصنوعی چندوجهی بایدو به نام ارنی ممکن شده است. فاصله زمانی بین سوال انسان و پاسخ دادن از سوی ربات تقریبا به اندازه مدت زمانی است که Figure مجهز به چت بات جی پی تی برای پاسخ دادن نیاز داشت.

بات ارنی و مدل های یادگیری متغیر برای تعیین کاری که باید انجام شود و همچنین شیوه تکمیل آن، مورد نیاز هستند. تکنیک تاکردن ربات در مقایسه با عملکرد فروشندگان فروشگاه ها بسیار شلخته است اما برای انجام فعالیتی سریع قابل قبول به حساب می آید. همچنین به نظر می رسد ربات می تواند در زمینه مد توصیه هایی انجام دهد.

در این میان نمایش فعالیت تاکردن و قرار دادن وسایل نشان دهنده انعطاف پذیری ربات است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا