اخبار سایت

اینترنت باز به اساتید دانشگاه داده می‌شود



محمدعلی زلفی گل وزیر علوم درباره آخرین وضعیت اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها گفت: فرایند های مربوط به اختصاص اینترنت باز به اساتید دانشگاه ها انجام شده و بزودی ابلاغ می شود.

به گزارش ایتنا وی ادامه داد: از دانشگاه‌ها خواسته شده بود لیست اعضای هیئت علمی خود را برای دسترسی به اینترنت باز ارائه دهند، دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری صورت می‌گیرد.
وزیر علوم افزود: معاون حقوقی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیر این موضوع است.

براساس این گزارش، اواخر سال گذشته مرتضی فرخی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص دسترسی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به اینترنت باز نامه‌ای به روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به شرح زیر ارسال کرد:
با عنایت به مصوبه یکصدو بیست و نهمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دستور فرمایید نسبت به تهیه لیست اعضای محترم هیئت علمی آن موسسه براساس فرم پیوست در قالب فایل اکسل جهت دسترسی به اینترنت باز به منظور استفاده از سکوها و تارنماهای بین‌المللی با محتوای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به قید فوریت جهت اقدامات بعدی به این معاونت ارسال فرمایید.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دراین خصوص پیش از این به مهر گفته بود: اینترنت بدون فیلتر به اساتید مانند اینترنت خبرنگاری است که وزارت ارتباطات به برخی خبرنگاران داده است.
وی عنوان کرده بود: این اینترنت برای دسترسی اساتید به سایت‌هایی که تحریم شده‌اند و برخی از سایت‌هایی که کاربرد چندگانه دارند و احیاناً مورد پالایش (فیلتر) قرار گرفته اند ارائه می‌شود.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا