دانش و علم

ایران در رتبه پانزدهم تولید علم جهان قرار دارد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در آستانه فرا رسیدن هفته دولت و در حاشیه مراسم رونمایی از بیو بانک دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اینکه اختراعات یا ایده‌ها باید منجر به یک محصول یا یک خدمت یا یک تغییر رفتار شود تا شاخص دوم مرجعیت علمی یعنی ترجمان دانش در کشور رشد کند، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در شاخص تولید تکنولوژی، رتبه ایران در سال ۲۰۲۰ در دنیا ۶۷ بود، در سال ۲۰۲۱ این رتبه به ۶۰ رسید و اکنون رتبه ۵۳ دنیا را داریم.

پناهی از برنامه ریزی برای رسیدن به جایگاه بهتر در جهان و رفع نیازهای حوزه سلامت از مسیر تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری خبر داد و گفت: در ۸۰۰ مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاهی به دنبال تحقیقات و تولید علم و فناوری برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و پاسخگویی به نیازهای این حوزه هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: تحقیقات فناورانه و سلول‌های بنیادی، کاهش بیماری و درمان سرطان، تولید داروهای گیاهی و کاهش نیاز به واردات دارو، جوانی جمعیت، کاهش معضلات اعتیاد و خودکشی و آسیب‌های اجتماعی در اولویت طرح‌های علمی و پژوهشی قرار دارد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا