فناوری های نوین

ایجاد پلتفرم دانش بنیان در حوزه ساخت چراغ های صنعتی و ضدانفجار



به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در جریان سفر یک روزه خود از استان مازندران از یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه صنایع روشنایی در بابل بازدید کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ضمن گفتگو با مدیران این شرکت، از کارخانه شرکت و نحوه ساخت چراغ ها، بخش ار ان دی، آزمایشگاه فنی مهندسی، بخش طراحی ، قالب سازی ماشین کاری، تزریق پلاستیک دایکست ریخته گری، سالن فلزکاری، سالن نقاشی، سالن مونتاژها بازدید کرد.

دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی در حاشیه بازدید از این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: پیش از حضورم در اینجا، نام این شرکت دانش بنیان را شنیده بودم ولی تصور نمی کردم که عمق طراحی و دانش و عمق تسلط به کار به این حد باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با فعالیت مهندسان جوان این شرکت را حیرت آور توصیف کرد: قرار گرفتن مهندسان متخصص این شرکت در کنار اراده‌های مالکان این صنعت، پلتفرم و سکوی تولیدی بی قید و شرطی را ایجاد کرده که هر سامانه نوری که کشور به آن نیاز داشته باشد، در آن تولید می شود.

دهقانی با بیان اینکه با اشاره به تولید انواع روشنایی در اشکال و مدل های مختلف گلخانه ای، شهری و خانگی در این شرکت گفت: این شرکت قابلیت طراحی و ساخت در حوزه روشنایی را دارد و می تواند الگویی برای صنایع کشور باشد.

وی در ادامه به حمایت های معاونت علمی از چنین مجموعه هایی اشاره کرد و گفت: بزرگترین ابزاری که ما در معاونت علمی برای حمایت از این مجموعه ها در اختیار داریم، قانون جهش تولید دانش بنیان است، چرا که این قانون اجازه توسعه به مجموعه‌های دانش بنیان را می‌دهد.

معاون علمی رییس جمهور سرمایه گذاری و استفاده از اعتبار مالیاتی را از دیگر ابزارهای حمایتی قانون جهش تولید دانش بنیان برشمرد و گفت: قطعا معاونت علمی کمک خواهد کرد که مجموعه عظیم این شرکت دانش بنیان بتواند نیروی انسانی توانمند خود را حفظ و از طرفی نیروی انسانی جدید را جذب کند.

وی همچنین بر حمایت از توسعه زیر ساخت های طراحی و تحقیق و توسعه بازار صادراتی این شرکت نیز تاکید کرد.

دهقانی درباره اهمیت بخش طراحی و تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان نیز گفت: عالی ترین سطح شرکت های دانش بنیان ۳ ویژگی دارد که یکی از آن ها ایجاد شرکت ها بر مبنای تحقیق و توسعه، ایجاد اشتغال تخصصی و حجم بازار است.

وی ضمن بیان اینکه این شرکت الگویی برای اشتغال دانش بنیان ها محسوب می شود، تصریح کرد: این مجموعه قریب به ۱۰۰ مهندس تحلیل گر سیستم ها و تجهیزات را جذب کرده و به تمام معنا یک شرکت دانش بنیان فناور در تراز سطح یک است.

به گزارش مهر، این شرکت صنایع روشنایی پیشرو صنایع روشنایی در ایران است و یک کارخانه با ۶۰۰۰۰ متر مربع مساحت و با زیربنایی حدود ۱۲۰۰۰ متر مربع در بخش های قالب سازی، تزریق پلاستیک و ریخته گری و …. فعال است. در این شرکت دانش بنیان ۸۰۰ نفر فعالیت می‌کنند.

محصولات این شرکت شامل چراغ‌هایی با کاربری‌های اداری/تجاری ، صنعتی، ضد انفجار و فضای آزاد است. این شرکت به عنوان اولین تولید کننده چراغ‌های ضدانفجار در ایران، موفق شده است با دریافت گواهینامه از TÜV آلمان، این چراغ‌ها را تحت لیسانس شرکت آلمانی آدولف شوخ ( Schuch, GmbH) تولید کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا