فناوری های نوین

ایجاد نخستین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی در کشور



به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کلانتری خلیل آباد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: نخستین دوره رویداد عصر امید در مصلای تهران در ۵ حوزه تخصصی برگزار شد، دومین دوره در عسلویه، دوره سوم در شهر سیرجان برگزار شد و چهارمین دوره امروز با موضوع «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» برگزار می‌شود.

دبیرکل رویداد عصر امید، درباره کنفرانس پژوهش و فناوری در هوش مصنوعی گفت: ۳۸۵ مقاله در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء دریافت شد که در نهایت ۴۰ مقاله برتر در کنفرانس دو روزه هوش مصنوعی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این رویداد با همکاری استان البرز و با حضور ۲۰۰ غرفه نمایشگاهی از ۲۵ استان کشور برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز ضمن اشاره به برگزاری این رویداد در دو بخش نمایشگاهی و کنفرانس افزود: از این تعداد ۱۱۰ غرفه مربوط به دانشگاه آزاد و ۹۰ غرفه به مجموعه‌های اجرایی تهران و استان البرز اختصاص دارد. دومین بخش کنفرانس فناوری های نوین هوش مصنوعی است که در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مهرماه برگزار می شود.

وی درباره مقالات این کنفرانس، گفت: ۳۸۵ مقاله در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء دریافت شد که از این تعداد ۲۰۰ عدد آن‌ها پذیرش شد و در نهایت ۴۰ مقاله برتر در این دو روز ارائه می‌شود.

کلانتری ادامه داد: ۲ نشست بین المللی با توجه به نیاز استان برنامه ریزی شده که قرار است دستاوردها این رویداد با حضور پژوهشگران از کشورهای هلند، فرانسه، عراق و دیگر کشورها ارائه خواهد شود که زمینه ساز همکاری‌های گسترده در آینده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز افزود: کمیته هم آفرینی حکمرانی البرز هوشمند با هدف هوشمندسازی و متاورس کردن استان البرز، ایجاد شده است.

کلانتری اظهار کرد: نخستین صندوق نوآوری و شکوفایی هوش مصنوعی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد.

دبیرکل رویداد عصر امید افزود: برنامه دیگری که دنبال می‌کنیم ایجاد شهرهای هوشمند است که قرارداد ایجاد اولین شهر در گرمدره در حال انعقاد است.

وی درباره سایر فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد سرای نوآوری هوش مصنوعی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در حوزت از دیگر فعالیت‌های استان البرز در این حوزه است.

کلانتری خاطر نشان کرد: همچنین مرکز مطالعات و تحقیقات هوش مصنوعی به زودی افتتاح خواهد شد که قطعا تحول و نوپایی را در استان ایجاد خواهد کرد.

علاقه مندان می توانند تا ۲۵ مهرماه از نمایشگاه عصر امید واقع در دانشگاه آزاد اسلامی کرج بازدید به عمل آورند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا