بازار

اکسپرت معامله گر فارکس چیست؟

ربات های فارکس از جمله محبوب ترین ابزارها کسب سود از بازار فارکس هستند که با خودکار سازی فرایند خرید و فروش در فارکس، ما را از بررسی مداوم و معامله گری در فارکس بی نیاز می‌کنند. این ابزارها که به ربات یا اکسپرت فارکس معروف هستند به نصب بر روی پلتفرم های معاملاتی مانند متاتریدر، به راحتی به ما این امکان را می‌دهند تا وارد فارکس شده و حساب معاملاتی خود را به ربات معامله گر فارکس داده و فرایند خرید و فروش را به او بسپاریم.

اکسپرت یا ربات فارکس چیست؟

ربات یا اکسپرت فارکس ابزارهای خودکاری هستند که تمامی فرایند خرید و فروش جفت ارزهای فارکس را همانند یک معامله گر در بازار فارکس انجام می‌دهند. این اکسپرت ها معمولا در بازار فارکس از طریق کدنویسی طراحی شده و بر اساس یک استراتژی فرایند تحلیل و بررسی جفت ارزهای فارکس را انجام می‌دهند. به طور مثال در یک استراتژی فارکس معاملاتی چند اندیکاتور الگوهای مختلف باید سیگنال خرید و فروش دهند تا ربات بر اساس این استراتژی شروع به خرید و فروش کند. خرید و فروش ها بر اساس فرایندی بوده که فرد طراحی ربات برای آن برنامه ریزی کرده است و دقیقا همان موارد را اجرا می‌کند. ربات های فارکس اغلب بسیار پیشرفته هستند و برای هر سناریو در بازار فارکس یک استراتژی را پیاده سازی می‌کنند.

مزیت ربات های معامله گر فارکس به یک یک انسان این است که ربات ها احساسات خود را در معاملات فارکس دخالت نمی‌دهند. یکی از عوامل ضرر و زیان در معاملات فارکس، احساساتی است که به یک معامله گر وارد شده و رفتارهای خاصی را از خود نشان می‌دهد. با توجه به اینکه این ابزارها یک ربات بوده و دارای احساسات نیستند، دقیقا استراتژی مارا پیاده سازی کرده و در کمترین زمان ممکن کارهای که باید انجام شود را به درستی انجام می‌دهند. همچنین این ربات ها به دلیل داشتن مدیریت سرمایه هیچوقت وارد یک معامله بدون رعایت مدیریت سرمایه نمی‌شوند که همین موضوع باعث میشود تا سرمایه ما دچار خطر نشود.

ربات یا اکسپرت متاتریدر چیست؟

متاتریدر به عنوان محبوب ترین پلتفرم معاملاتی در فارکس شناخته شده و امکانات بسیار متنوعی دارد. متاتریدر به صورت رایگان توسط بروکرهای فارکس ارائه شده و می‌توانید دو نسخه متاتریدر 4 و 5 را از بروکر خود دریافت کنید. امکانی کاربردی که در متاتریدر وجود دارد، اکسپرت های معاملاتی فارکس است که به صورت خودکار معاملات را در متاتریدر برای ما انجام می‌دهد. ربات های متاتریدر بسیار متنوع هستند و هرکدام بر اساس استراتژی معاملات خاصی طراحی شده اند.

ربات های معامله گر فارکس بر اساس زبان Mql طراحی شده اند و پس از کدنویسی امکان نصب بر روی متاتریدر را دارند. در نرم افزار متاتریدر برای نصب اکسپرت های معامله گر تنها کافیست تا فایل مربوط به ربات خود را از طریق منو File  و گزینه Open Data File  در پوشه Experts  قرار دهید. پس از این مرحله امکان افزودن ربات ها از طریق منو Insert  و گزینه Experts  امکان پذیر خواهد بود. با کلیک بر روی هر ربات، پنجره مربوط مدیریت ربات معامله متاتریدر باز شده و امکان انتخاب جفت ارز و تنظیمات دیگر جهت شروع به کار ربات معامله گر فارکس فراهم خواهد بود.

نحوه انتخاب اکسپرت فارکس

همان طور که توضیح داده شده است، ربات های معامله گر فارکس بسیار متنوع هستند و هرکدام بر اساس استراتژی مختلفی کار می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا با معرفی اکسپرت های معامله گر تیم فارکس استراتژی، نحوه خرید و استفاده از این ربات های معامله گر را به شما آموزش دهیم. ربات های این تیم بر اساس استراتژی های مختلف طراحی شده اند و با تنظیماتی که توسط فارکس استراتژی ارائه شده است امکان استفاده از این ربات های معامله گر را در متاتریدر خواهید داشت.

با ورود به وبسایت فارکس استراتژی و رفتن به بخش اکسپرت های معامله گر فارکس امکان خریداری این ربات ها وجود دارد. تمامی ربات ها دارای پشتیبانی بوده و امکان ارسال سوالات از بخش پشتیبانی وجود خواهد داشت. همچنین به همراه ربات های معامله گر فارکس، تنظیمات مربوط به آن نیز برای شما ارسال خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا