اخبار سایت

ايتنا – تاثیر ترامپ روی بیت‌کوین!



رئیس‌جمهور سابق ایالات‌متحده، دونالد ترامپ، اساسا تهدید ممنوعیت ارزهای دیجیتال را در صورت پیروزی دوره دیگری در کاخ سفید رد کرده است و این مورد باعث جهش قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح تاریخ شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ترامپ که در سال ۲۰۲۱ هشدار داد، ارزهای دیجیتال «فاجعه‌ای در انتظار رخ دادن هستند» موضع خود را ملایم‌تر کرد.

او به محبوبیت ارزهای جایگزین اذعان و خاطرنشان کرد که بیت‌کوین حتی توسط بسیاری از خریداران کفش ورزشی ترامپ در ماه گذشته مورد استفاده قرار گرفت.

این نامزد جمهوریخواه گفت: احتمالا مقرراتی در این حوزه اجرا می‌شود، اما بسیاری از مردم آن را پذیرفته‌اند و افرادی را می‌بینم که می‌خواهند با بیت‌کوین پرداخت کنند، جالب است، بنابراین می‌توانم با آن به هر شکلی زندگی کنم.

بیت‌کوین برای اولین بار پس از مصاحبه ترامپ به بالای ۷۲هزار دلار رسید و سایر ارزهای دیجیتال ازجمله اتریوم، سولانا و دوج کوین نیز رشد کردند.

ترامپ درباره بیت‌کوین می‌گوید: «بیت‌کوین شکل دیگری از ارز است. من ارز می‌خواهم، دلار می‌خواهم، نمی‌خواهم مردم دلار را ترک کنند…»

رئیس‌جمهور سابق همچنان قصد دارد از جایگاه دلار آمریکا به‌عنوان ارز ذخیره پیشرو در جهان دفاع کند.

ترامپ بیان کرد: من به کشورها اجازه نمی‌دهم ارزش دلار را کاهش دهند. زمانی که ما آن معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن جنگ انقلابی خواهد بود و ضربه برای کشور ما خواهد بود، درست مانند شکست در  جنگ و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد. اکنون بسیاری از کشورها در حال مبارزه برای کنار گذاشتن دلار هستند.

وی در مورد ارزهای رمزنگاری شده افزود: من شاهد استفاده روزافزون از ارزهای دیجیتال هستم و مطمئن نیستم که بخواهم آن را در این مرحله حذف کنم.

ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان برای رویارویی با جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در انتخابات امسال آمریکا حضور دارد.

نظرسنجی‌های منتشر شده هفته گذشته توسط وال استریت ژورنال، فاکس نیوز، سی بی اس نیوز/یو گاو و نیویورک تایمز نشان می‌دهد که رای‌دهندگان آمریکایی در حال حاضر با اختلاف ۲ تا چهار درصد از ترامپ نسبت به بایدن حمایت می‌کنند.

اگرچه ترامپ دیگر به سرکوب ارزهای دیجیتال فکر نمی‌کند، اما متعهد شده است که از توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات‌متحده (CBDC) جلوگیری کند.

او در ماه ژانویه گفت که هرگز اجازه ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات‌متحده را نخواهد داد و آن را «تهدیدی خطرناک برای آزادی» خواند و هشدار داد که یک دلار دیجیتال به دولت فدرال کنترل مطلق بر پول شما می‌دهد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا