فناوری اطلاعات

انسولین خوراکی به تجاری‌سازی نزدیک می‌شود



به گزارش خبرگزاری مهر، یک شرکت اسپین‌آف از دانشگاه سیدنی به نام اندوآگزیوم (Endo Axiom)، مبلغ ۲٫۲ میلیون دلار حمایت مالی از انکوباتور بیوتکنولوژی استرالیا Proto Axiom دریافت کرده است تا بتواند فناوری تحویل دارو را تجاری‌سازی کند. هدف از این فناوری، امکان تحویل انسولین بدون سوزن برای کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ است.

این فناوری از تحویل ایمن نانوذرات برای درمان بیماری‌های خود ایمنی و آلرژی استفاده می‌کند. اولین کاربرد انسولین خوراکی برای بهبود زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ است که یک بیماری خود ایمنی مادام‌العمر بوده و در کودکان خردسال شروع می‌شود و نیاز به تزریق روزانه انسولین دارد. در سال ۲۰۲۱ تخمین زده شده که ۸٫۴ میلیون نفر در سراسر جهان با این بیماری زندگی می‌کنند.

ویکتوریا کوگر، دیوید لو کوتور و نیکلاس هانت پس از ۲۰ سال تحقیق، شرکت اسپین آف اندوآگزیوم را تأسیس کردند. با این حال، این یک کمک هزینه پروژه NHMRC ۲۰۱۸ بود که امکان توسعه کلیدی را برای آن‌ها فراهم کرد. در این شرکت آن‌ها پلیمری ساختند که به محیط پاسخگو بود و امکان انتشار انسولین در زمان مناسب و در جای مناسب کبد را فراهم می‌کرد.

پروفسور ویکتوریا کوگر می‌گوید: انسولین خوراکی ما با اتصال انسولین به نانوذرات و سپس پوشش‌دهی آن با یک لایه محافظ ایجاد می‌شود. این پوشش به انسولین کمک می‌کند با خیال راحت به جریان خون تحویل داده شود. ما امیدواریم که این انسولین اولین دارویی باشد که ما می‌توانیم به این روش ارائه دهیم. کار ما تا به امروز نشان می‌دهد این نانوذرات بسیار ایمن بوده و به سرعت از بدن دفع می‌شوند. ما در حال حاضر داروهای دیگری را نیز آزمایش می‌کنیم و هدف اصلی استفاده از این سیستم تحویل نه تنها برای درمان، بلکه برای جلوگیری از پیشرفت بیماری است.

اما جانستون می‌گوید: این کار نمونه‌ای از تعالی دیرینه دانشگاه سیدنی در بخش تحقیقات بهداشتی و پزشکی و تعهد به استفاده از تحقیقات برای بهبود زندگی است. من از دیدن نتایج این تحقیق در حال پیشرفت به سمت تجاری سازی هیجان‌زده هستم. پتانسیل بهبود بسیار زیاد زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع ۱، به ویژه کودکان، یک پیشرفت هیجان‌انگیز است و بر اهمیت آنچه که ما به عنوان دانشگاه و دانشمند هستیم، تأکید می‌کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا