فناوری های نوین

«اقتصاد نوآوری» محوریت اصلی اینوتکس ۲۰۲۴



به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری اینوتکس ۲۰۲۴ که صبح امروز ۱۴ بهمن ماه در کارخانه نوآوری های‌وی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت اقتصاد نوآوری برگزار می‌شود و در این نمایشگاه میزبان مجموعه‌هایی هستیم که اثرگذاری ویژه‌ای در این حوزه اقتصادی کشور دارند.

صفاری نیا ضمن بیان این مطلب که در این رویداد به دنبال معرفی زیست بوم‌های نوآوری و فناوری کشورها هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین زیست بوم نوآوری و فناوری در منطقه است و عملاً باید تلاش کنیم پیشتازی خود را در منطقه از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس میزبان ۳ گروه هستیم، گفت: گروه نخست شرکت‌های فناور، استارتاپی و نوپا و شرکت‌های صنعتی بزرگ هستند و گروه دوم سرمایه گذاران و گروه سوم نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی و حاکمیتی است. در این دوره میزبان محصولات و خدمات شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای داخلی و خارجی هستیم.

مجتبی جباری پور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس ضمن بیان اینکه نمایشگاه اینوتکس از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، گفت: اینوتکس ۲۰۲۴ در سه بخش نمایشگاهی، رویدادهای تجاری و ترویجی و رویدادهای آنلاین برگزار می‌شود.

جباری پور افزود: در بخش نمایشگاهی، بازیگرانی که به نحوی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور فعال هستند، حضور خواهند داشت که می‌توان به شرکت‌های فناور و دانش بنیان، استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و مراکز رشد، منتورها و مشاوران، مخترعان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد.

وی به حضور ۴۵۰ شرکت و بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفری از اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: ارتباط مستقیم با هزاران بازدیدکننده، کارآفرین و مسئولان دولتی، اطلاع از آخرین تحولات فناورانه و تغییرات نوآوری در منطقه و کشف فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری یا جذب سرمایه گذار از جمله فرصت‌ها و ظرفیت‌های نمایشگاه اینوتکس خواهد بود.

سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس نیز در این نشست خبری با اشاره به آغاز ثبت نام شرکت‌ها و بازدیدکنندگان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ گفت: ثبت نام شرکت‌ها و مجموعه‌ها از اول بهمن ماه در سایت اینوتکس آغاز شده و مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ تعیین شده است. هزینه دریافت غرفه به ازای هر متر مربع بدون غرفه سازی ۹۸۰ هزار تومان و با غرفه سازی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاقه‌مندانی که تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه امسال ثبت نام خود را نهایی کرده باشند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف ثبت نام زودهنگام خواهند شد. همچنین طی هماهنگی به عمل آمده با صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش‌بنیان جهت حضور در این رویداد و دریافت غرفه، از حمایت ۷۰ درصدی این صندوق نیز بهره‌مند خواهند بود.

عباسی فشمی گفت: مطابق شیوه جدید ثبت‌نام رویداد اینوتکس، به‌منظور ارتقای دستاوردهای قابل‌ارائه در نمایشگاه، سطح نوآوری محصولات و دستاوردهای مشارکت‌کنندگان و متقاضیان فضای نمایشگاهی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشاوره‌های لازم برای ارتقای حضور و استقرار محصولات نوآورانه ارائه گردد.

به گفته دبیر نمایشگاه اینوتکس در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴، رویدادهای جانبی مانند اینوتکس‌پیچ، ریورس‌پیچ، استیج اینوتکس و رویداد دانش آموزی سیکاپ نیز برگزار خواهد شد که برنامه این نشست‌ها در نشانی inotex.com قابل مشاهده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا