فناوری اطلاعات

افزودن مباحث « کارآفرینی و نوآوری» در سرفصل های آموزشی دانشجویان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر نیما رضایی در اولین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی استان تهران (منطقه آمایشی ۱۰) گفت: باید بحث « کارآفرینی و نوآوری » را در سرفصل های آموزشی دانشجویان در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از ضعف های بزرگ در دانشکده های ما این است که سرفصل های آموزشی مختلفی را یاد می گیریم، اما بعد از فارغ التحصیلی، بازار کار را نمی شناسیم، سرفصل های آموزشی، اجازه کارآفرینی و نوآوری به دانشجو نمی دهد و برخی از دانشجویان علوم پزشکی بعد از فارغ التحصیلی، توان اداره مطب خود را ندارند و اقتصاد مطب نمی دانند.

رضایی با تاکید بر گنجاندن بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل های آموزشی دانشجویان، افزود: اگر بحث کارآفرینی و نوآوری در سرفصل های آموزشی دیده نمی‌شود در کمیته های تحقیقات و فناوری باید برنامه مدل کسب و کار دیده شود.

وی گفت: توانمندی زیادی را در انجمن های علمی، سازمان ملی پرورش استعداد درخشان و کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی شاهد هستیم، اما نباید جداگانه در این نهادها رقابت کنیم، بلکه باید با همگرایی و کارگروهی در محافل علمی فعالیت کنیم تا شاهد نتایج خوبی باشیم.

سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با ابراز خرسندی از اینکه شاهد برنامه‌های متراکم علمی تحقیقاتی دانشجویی در سطح کشور هستیم، به برنامه ها و سفرهای کاری خود طی دو هفته اخیر و برگزاری ۱۱ رویداد علمی تحقیقاتی بزرگ در کشور گفت.

وی افزود: برنامه مدرسه بازاریابی شبکه ای علمی در دزفول برگزار شد و استقبال دانشجویان بیانگر علاقه مندی این گروه‌ها در سراسر کشور بود و طی آن دریافتیم که چقدر کار لازم داریم تا بتوانیم توانمند شده و به اهداف خود نزدیک شویم.

رضایی گفت: باید بدانیم که نیامدیم تا در کنگره ها تازه ها را بیاموزیم، بلکه باید در کنگره ها و محافل علمی تمرین کنیم تا آنچه را که داریم با تعامل هرچه بیشتر و بهتر بپرورانیم.

سرپرست کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنانش، از چندین کنگره، کنفرانس و رویداد علمی و پژوهشی که طی هفته گذشته در داخل و خارج از کشور برگزار شد، نام برد و حضور دانشجویان در این برنامه های علمی و تحقیقاتی را ارزشمند خواند.

وی با اشاره به خاطرات دانشجویی و حضور خود در رویدادهای بین المللی نیز گفت: دو آفت بزرگ در نسل جوان داریم که یکی «نبود اعتماد به نفس لازم» است که در این زمینه باید به خودباوری برسیم و دیگری «اعتماد به نفس بالاست» که فقط خود را دیدن نیز اشتباه است و نیاز به تعادل در این زمینه داریم.

رضایی همچنین خطاب به دانشجویان توصیه کرد: ما بیش از پیش نیاز به امید داریم، در هر گرفتاری و سختی در کار و زندگی، نباید ناامید شد، بلکه با آگاهی از نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید در هر جای دنیا باید امیدوارانه شرایط واقعی را دید و هدف های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را ترسیم کنید.

وی برنامه ریزی برای رسیدن به هدف، سختکوشی و کار گروهی را زمینه‌ساز اتفاقات بزرگ دانست.

این کنگره برای ارائه فعالیت های پژوهشی دانشجویان دانشگاه های منطقه آمایشی ۱۰ (دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، بقیه الله، شاهد، ارتش، آزاد اسلامی واحد تهران، تربیت مدرس و انستیتو تحقیقات پاستور) طراحی شده است.

۱۴۰ مقاله بصورت سخنرانی و ۱۶۵ مقاله به شکل پوستر در سه روز کار این کنگره ارائه می شود، علاوه بر اینکه رویداد talk school همراه با کارگاه های آموزشی مرتبط با «هوش مصنوعی، علوم داده، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده» برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا