فناوری های نوین

اختصاص بودجه مستقل برای نخستین بار به پارک‌های علم و فناوری سلامت



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در «نشست هم اندیشی نخبگان فناور و شرکت‌های دانش بنیان» با اشاره به رشد ۳۵ درصدی تعداد شرکت‌های فناور حوزه سلامت در دولت سیزدهم گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۹۱ شرکت فناور و دانش‌بنیان در حوزه سلامت در حال فعالیتند که سبب ایجاد تحولی در این حوزه شده‌اند.

عین‌اللهی گفت: امروزه با وجود تعداد قابل توجه دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان، استقبال خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تولید کالاهای سلامت‌محور و مورد نیاز مردم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۷۲ شرکت دانش‌بنیان در دولت سیزدهم، افزود: ۱۵ مرکز رشد و ۱۵ پارک علم و فناوری نیز در یک سال اخیر فعال شده اند که با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فعالیت می‌کنند و در مناطق محروم از جمله زاهدان نیز فعالیت دارند.

وزیر بهداشت اختصاص بودجه مستقل برای نخستین بار به پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت در بودجه ۱۴۰۲ را از دیگر اقدامات حمایتی وزارت بهداشت برشمرد و عنوان کرد: ۱۱۳ مرکز رشد فناوری سلامت و ۲۸۰۰ شرکت و هسته فناور در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالند که منجر به تولید بیش از ۴ هزار محصول سلامت‌محور در دو سال اخیر شده اند و از این تعداد ۱۳۰۰ محصول توانسته‌اند از سازمان غذا و دارو مجوز بگیرند و ۷۴۰ محصول تجاری‌سازی و وارد بازار شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد تجهیزات پیشرفته پزشکی و ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز کشور، تولید داخل است، ابراز امیدواری کرد: با تحولی که در حوزه پژوهش، فناوری و تولید در دو سال اخیر در حوزه سلامت ایجاد شده، در آینده نزدیک به خودکفایی کامل می‌رسیم و برنامه مشخصی برای صادرات خواهیم داشت.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا