بازار

اجاره بوم گردی جایگزین مناسب رزرو هتل های داخلی

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد در سال‌های اخیر نام اقامتگاه بوم گردی بیشتر شنیده شده و حالا اغلب مردم در جریان شیوه فعالیت بوم گردی‌ها هستند. این اقامتگاه‌ها در پی علاقه گردشگرها به آشنایی با فرهنگ و رسوم مناطق بومی کشور بنا شدند و حالا جایگزین مناسبی برای رزرو هتل های داخلی هستند.

اجاره بوم گردی جایگزین مناسب رزرو هتل های داخلی

بوم گردی و هتل دو نوع اقامتگاه کاملا متفاوت هستند که وجه اشتراک آنها این است که هر دو محل اقامت محسوب می‌شوند. اما فرهنگ اقامت در بوم گردی که این روزها در حال رشد و گسترش است، نوع خاصی از سفر را پدید آورده که به عبارتی منحصر به فرد است. بر خلاف هتل که کادر پرسنل به صورت رسمی و محترمانه میزبان مسافران هستند، پرسنل بوم گردی‌ که مردم بومی منطقه هستند با شیوه‌ای بسیار صمیمی از میهامانان خود پذیرایی می‌کنند. در واقع می‌توان گفت در بوم گردی هیچ چیز رسمی نیست و حاصل داد و ستد دوستانه میزبان و مهمان، محیطی گرم و صمیمی است.

مزایای اجاره اقامتگاه بومگردی

اجاره اقامتگاه بومگردی مزایای زیادی دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

قیمت مناسب

قیمت اجاره اقامتگاه بومگردی در مقایسه با رزرو هتل های داخلی مناسب‌تر است. از آنجا که اقامتگاه بومگردی اغلب در خانه‌ای قدیمی بنا می‌شود، این امکان برای میزبان وجود دارد که قیمت کمتری را بابت اجاره اتاق از مهمانان دریافت کند. در بسیاری از اقامتگاه‌های بومگردی امکانات درست مانند هتل‌ها، مجزا هستند. البته ناگفته نماند که اشتراکی بودن بعضی از امکانات به معنی ضعف یک بومگردی در پذیرایی از مهمانانش نیست. اما هرچه این فضاهای اشتراکی در اقامتگاه بومگردی کمتر باشند، قیمت اجاره اتاق در آن بیشتر است.

تجربه محیطی گرم و صمیمی

جو حاکم بر بوم گردی بسیار دوستانه و صمیمی است. مهمانانی که در بوم گردی اقامت می‌کنند به احساس دوری از خانه یا غربت دچار نمی‌شوند. در هر لحظه‌ای که احساس تنهایی کنند در حیاط اقامتگاه دوستانی را پیدا می‌کنند تا گپ بزنند. اغلب بوم گردی ها دارای محیطی مشابه با لابی در هتل دارند. این حال در اقامتگاه بومگردی، محلی برای جمع شدن مسافران و شب نشینی‌های جذاب است.

پیدا کردن همسفران بعدی

در اقامتگاه بومگردی این امکان وجود دارد که افراد با روحیه مشابه، با هم آشنا شوند و در سفرهای بعدی خود همسفر شوند. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقامتگاه بومگردی است. چرا که اهالی سفر همیشه در پی مصاحبتی شیرین با گردشگرهایی از جنس خود هستند. این دوستان تازه با هم به گردش در طبیعت می‌پردازند یا به سراغ تفریحات دسته جمعی می‌روند. محیط صمیمی اقامتگاه بومگردی به مهمانان کمک می‌کند تا راحت با هم گرم بگیرند.

تقویت روحیه زندگی جمعی

اشتراکی بودن بعضی امکانات در بعضی بوم گردی ها باعث تقویت روحیه زندگی جمعی در افراد می‌شود. بسیاری از گردشگرها سال‌های زیادی از عمرشان را سخت گیرانه سفر کرده‌اند اما اقامت در بوم گردی باعث می‌شود بتوانند آسان‌تر به مسافرت بروند. درست است که امکانات هتل معمولا از بومگردی بیشتر است و شرایط رفاهی برای مسافران فراهم است، اما سفر می‌تواند درس زندگی باشد. اقامت در بومگردی امکان تجربه‌های کاملا تازه را برای مسافران فراهم می‌کند تا با دستی پر و دلی شاد به خانه برگردند.

آشنایی با قصه‌های محلی

هر منطقه جغرافیایی با توجه به قومیت غالب در آن، دارای ویژگی‌هایی است که در دیگر نقاط دیده نمی‌شود. مردمی که در حاشیه دریا زندگی می‌کنند فرهنگی کاملا متفاوت با مردمی دارند که در جنگل یا در ارتفاعات زندگی می‌کنند. از این رو هر بوم گردی قصه خودش را دارد و سرزمین ما تا دلتان بخواهد قصه‌های محلی دارد که در بوم گردی ها به اصیل‌ترین شیوه روایت می‌شوند.

وقتی میزبان شما از افراد محلی منطقه است، حال و هوای اقامتگاه کاملا بومی خواهد بود. از ساختمان گرفته تا چیدمان داخل اتاق‌ها، همه به شیوه سنتی منطقه طراحی و اجرا شده‌اند. با زندگی در چنین بافتی به خوبی احساسی که در مقصد سفر شما جاریست را تجربه می‌کنید.

چشیدن طعم غذاهای محلی اصیل

غذاهای محلی یکی از جاذبه‌های گردشگری در مناطقی است که فرهنگ بومی خاصی دارند. در اغلب بوم گردی ها آشپزخانه یا رستورانی وجود دارد که انواع غذاهای محلی در آنجا به دست هنرمند آشپزهای بومی طبخ می‌شوند. چشیدن این طعم‌های خاص و اصیل مسافران را به وجد می‌آورد و کیفیت سفر آنها را صد چندان می‌کند.

پراکندگی بوم گردی ها

از دیگر امتیازات اقامتگاه‌های بوم گردی این است که در شهرها و روستاهای کوچک نیز می‌توانید آنها را تجربه کنید. هتل‌ها بیشتر در شهرهای بزرگ و پر تردد بنا شده‌اند تا توجیه اقتصادی داشته باشد. اما با توجه به اینکه بوم گردی کسب و کاری کوچک و محلی به حساب می‌آید، می‌تواند در هر نقطه‌ای تاسیس شود و مهمانان خودش را داشته باشد. خوشبختانه جاباما تمام بوم گردی‌های کوچک و بزرگ را شناسایی کرده در فهرست خود قرار داده تا خیلی آسان بتوانید گزینه مناسب را برای سفر خود بیابید. البته هنوز هم عده زیادی ترجیح می‌دهند در با اجاره ویلا از امکانات بیشتر و حریم خصوصی بیشتری برخوردار باشند.

دکمه بازگشت به بالا