فناوری اطلاعات

اتصال ۸۰ درصد روستاهای استان سیستان و بلوچستان به فیبرنوری



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه دیدارهای هفتگی خود با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با ملک فاضلی، نماینده مردم شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان استان سیستان و بلوچستان؛ ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر استان گیلان و همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

زارع پور در دیدار با فاضلی با بیان اینکه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان استان سیستان و بلوچستان ۴۷۹ روستای بالای بیست خانوار دارد که ۳۸۳ روستا یعنی معادل ۸۰ درصد روستاهای این شهرستان تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار دارد، گفت: ۱۳۶ روستا در این شهرستان باقی‌مانده است که به شبکه ارتباطی دسترسی ندارد که برقراری این دسترسی به دو اپراتور واگذار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال تمامی روستاهای شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان به شبکه ارتباطی پرسرعت و باکیفیت متصل شود، افزود: ظرف دو سال از عمر دولت سیزدهم ۱۳۶ روستا، دقیقاً معادل روستاهای باقی‌مانده به شبکه ارتباطی متصل شدند. این در حالی است که در چهار سال پیش از آن تنها ۸۰ روستا اتصال پیدا کرده بودند.

زارع پور در ادامه با بیان اینکه بهبود کیفیت شبکه ارتباطی در شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان نیز مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: برای بهبود کیفیت ارتباطی در این شهرستان نیز ۴۵۳ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ‌شده است که ۴۰۷ کیلومتر آن به مرحله اجرا رسیده است.

وزیر ارتباطات در ادامه دیدارهای امروز خود با نمایندگان مجلس در دیدار با ابراهیم نجفی نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر استان گیلان گفت: تمامی ۸۶ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان آستانه‌اشرفیه به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و این شهرستان از معدود شهرستان‌هایی در کشور است که دارای دسترسی صد درصدی است.

زارع پور برای بررسی کیفیت ارتباطی برخی از روستاهای شهرستان آستانه‌اشرفیه به گزارشات مدیران و معاونان خود اکتفا نکرد و به‌طور تصادفی با برخی از روستاییان و دهداران این شهرستان نیز تماس تلفنی برقرار کرد.

وی همچنین در ارتباط با گلایه نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه درباره قطعی تلفن ثابت در برخی روستاهای این شهرستان نیز به نماینده وزارت ارتباطات در هیأت مدیره شرکت مخابرات دستور داد که مشکل این روستاها را در اسرع وقت حل کند.

زارع پور در آخرین دیدار امروز با نمایندگان مردم، با همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد و در این دیدار درخواست جامعه کلیمیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی و در مواردی دستوراتی صادر کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا