اخبار سایت

آموزش: روشی ساده برای افزایش حافظه داخلی آیفون



برخی از کاربران گوشی های آیفون متعلق به شرکت اپل از اینکه به دلیل حجم زیاد عکس، فیلم و برنامه ذخیره شده نمی توانند سیستم عامل iOS خود را بخاطر محدودیت حافظه به روزرسانی کنند، شکایت می کنند. اما این مشکل یک راه حل اساسی دارد.

 در این راه حل نیاز نیست کاربر چیزی را حذف کند یا هزینه اضافی پرداخت کند. در عوض، می‌تواند و باید از برخی ویژگی‌های iOS برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی آیفون خود بهره ببرد.

در iOS دو مدل تنظیمات داخلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند مقدار قابل توجهی از فضای ذخیره سازی آیفون خود را پاک کنید، یکی دائمی و دیگری موقت است. به این ترتیب می توانید آخرین به روز رسانی های نرم افزار را نصب کنید، عکس ها و ویدیوهای بیشتری بگیرید و برنامه های بیشتری دانلود کنید.

اگر می‌خواهید خاطرات ارزشمند خود را حفظ کنید اما همچنان می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی را آزاد کنید، ساده‌ترین راه این است که عکس‌ها و ویدیوهایی را که قبلاً در دستگاهتان ذخیره شده‌اند کم حجم کنید. به طور پیش فرض، هر بار که عکس یا ویدیو می گیرید، با وضوح کامل در دستگاه شما ذخیره می شود که این کیفیت بالا فضای زیادی را اشغال می کند. یک دقیقه فیلمبرداری با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه تقریباً 400 مگابایت فضا می گیرد.

برای بهینه‌سازی عکس‌ها و ویدیوهای خود، به بخش Settings > Photos بروید و گزینه Optimize iPhone Storage را تغییر دهید. برای اینکه این کار انجام شود، باید تنظیمات iCloud Photos را در بالای آن فعال کنید. بسته به تعداد عکس‌ها و ویدیوهایی که در آیفون خود دارید، این کار می تواند زمان بر باشد اما پس از اتمام، فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما به طرز چشمگیری آزاد می شود.

پس از این کار همه عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح کامل شما به iCloud منتقل می‌شوند، در حالی که نسخه‌های کوچک‌تر و با وضوح پایین‌تر در دستگاه شما نگهداری می‌شوند تا فضای کمتری اشغال کنند. اگر می‌خواهید به عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالاتر دسترسی داشته باشید، می‌توانید به برنامه Photos بروید و هر فایلی را که در حال بهینه‌سازی است دانلود کنید.

منبع: همشهری آنلاین

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا