فناوری های نوین

آغاز پیاده‌­سازی طرح توسعه زیست­‌بوم در ۲۰ شرکت دانش بنیان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، با عنایت به ضرورت تقویت و توسعه زیست بوم نوآوری کشور و به منظور ساماندهی و حمایت هدفمند از نهادهای مستعد در شکل‌گیری و توسعه کسب وکارهای فناور، نوآور و دانش‌بنیان، پروژه توسعه زیست بوم نوآوری شرکتی در ۲۰ شرکت منتخب بزرگ به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اجرا می‌شود.

این طرح با هدف افزایش رقابت‌پذیری و نوآوری در صنایع بزرگ و تسریع در رشد زیست‌بوم شرکتی، توسعه و ارتقاء زیست‌بوم نوآوری در شرکت‌های بزرگ در کشور اجرا خواهد شد.

با بهره‌گیری از مفهوم «نوآوری باز» و ارائه برنامه‌های حمایت شخصی‌سازی برای شرکت‌های منتخب، این طرح به تسهیل رشد اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد الگوهای موفق در حمایت‌های این حوزه و بهره‌برداری از مزیت‌های رقابتی بازار می‌پردازد.

در این طرح با تمرکز بر زیست‌بوم شرکتی مجموعه های بزرگ، ظرفیت‌ها و قوانین مرتبط به ویژه قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای هریک از شرکت‌های هدف، استخراج و با در نظر گرفتن رویکرد توسعه نوآوری به شرکت پیشنهاد می‌شود.

از دستاوردهای این طرح می‌توان به ایجاد زیست‌بومی جهت خلق فرصت‌های جدید، شکوفایی نوآوری و رسوخ فناوری در صنعت با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور اشاره کرد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا