فناوری اطلاعات

آخرین وضعیت ایجاد شهر علم «شهید سلیمانی» دانشگاه علوم پزشکی تهران



دکتر حسین قناعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شهر علم «شهید سلیمانی» یک مکان بسیار منحصربفرد برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران است. من از یک سال و نیم پیش که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم این کار کلید خورد.

وی با اشاره به پیشینه ایجاد یک مکان ویژه دانش بنیان و توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران، یادآور شد: در سال ۱۳۷۴ مرحوم دکتر کابلی که آمریکا برگشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران به این فکر افتادیم که تلفیقی از صنعتگران در دانشکده‌های پزشکی و علوم پزشکی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: همچنین با حضور دیگر اساتید، مرکز تحقیقات علوم، تکنولوژی و فناوری‌های پزشکی تأسیس شد که اساتید دیگر نیز به این مجموعه پیوستند.

وی با اشاره به محصولات دانش بنیان ویژه در دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: اکنون ۱۸۰ محصول فناورانه شامل اسپکت قلب، کاردیوایمیجینگ، سونوگرافی و اختراعات ویژه ای مانند Cancer Diagnosis Probe و ربات جراح در این مرکز تولید شد.

قناعتی یادآور شد: از همین رو از یکسال و نیم گذشته در کنار اجرای برنامه‌های معمول دانشگاه، یک روز در هفته را به موضوع فناوری اختصاص داده ایم و تیمی از خبرگان این کار را در حوزه‌های صنعتی و پزشکی گردهم آوردیم و این گروه در حال کار برای توسعه شهر علم «شهید سلیمانی» هستند.

وی گفت: یک زمین وسیع در منطقه یافت آباد تهران برای شهر علم «شهید سلیمانی» توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران قطعه بندی شده است. اکنون شرایط واگذاری این قطعات زمین به دانش بنیان‌ها به صورت خرید، تملک، اجاره و رهن آماده شده است که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند آن را به این روش‌ها تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: پیش بینی ما این است که از واگذاری این زمین‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که این درآمد صرف توسعه شهر علم «شهید سلیمانی» می‌شود.

وی افزود: اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در شهر علم «شهید سلیمانی» قرار دارند و امیدواریم که با درآمدی که کسب می‌شود بتوانیم حدود ۵۰۰ شرکت را پوشش دهیم. این شرکت‌ها پیشرانه حرکت فناورانه کشور هستند و امیدواریم هر سریع‌تر این توسعه صورت بگیرد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا