فناوری اطلاعات

گوگل به دلیل نقض قانون حق اختراع جریمه شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «پرسونال آئودیو» مدعی شده بود که اپ موسیقی گوگل به نام «گوگل پلی موزیک» شامل فهرست آهنگ های دانلود شده، ناوبری و ویژگی های اصلاحی است که حقوق اختراع این شرکت را نقض کرده است.

هیات منصفه نیز اعلام کرد گوگل عامدانه حق امتیاز اختراعات را نقض کرده است که این امر احتمالا سبب شود قاضی مبلغ جریمه را تا ۳ برابر رای اعلام شده، بالا ببرد.

خوزه کاستاندا سخنگوی گوگل اعلام کرد این شرکت از رای هیات منصفه ناامید شده و خواستار تجدید نظر درباره آن می شود. به گفته او حکم دادگاه شامل محصولی است که دیگر تولید نشده و روی مشتریان تاثیری نمی گذارد.

سخنگوی وکلای پرسونال آئودیو این شرکت از رای دادگاه راضی است. پرسونال آئودیو در اسناد دادگاه در ماه می خواستار ۳۳.۱ میلیون دلار خسارت شده بود. این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی درباره پتنت هایش از گوگل شکایت کرده بود اما این شکایت بعدا از تگزاس به دلاور منتقل شد.

رای دادگاه دلاوری کمتر از یک ماه پس از آن اعلام شد که هیات منصفه ای در سن فرانسیسکو به گوگل دستور داد ۳۲.۵ میلیون دلار غرامت برای نقض حق اختراع به شرکت سونوس پرداخت کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا