اخبار سایت

موبایلی که خودتان می‌توانید تعمیرش کنید


فان آبل یکی از بنیان‌گذاران شرکت هلندی فیرفون، مدعی شده که این شرکت پایدارترین گوشی هوشمند دنیا را ساخته تا با توانمندسازی و تشویق مردم به تعمیر تلفن‌هایشان به جای دور انداختن آن‌ها به محض بروز اولین نقص در یک قطعه، به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک کنند.

اگرچه فیرفون همچنان برندی نوپا محسوب می‌شود و از زمان عرضه تاکنون تنها ۵۵۰ هزار دستگاه را به فروش رسانده، اما به گفته آبل ظرفیت رقابت با غول‌های این عرصه نظیر سامسونگ و اپل را در سال‌های نه‌چندان دور خواهد داشت.

فان آبل معتقد است فیرفون می‌تواند ثابت کند که این امکان برای شرکت‌ها وجود دارد تا از فروش گوشی‌های هوشمند پایدار سود خوبی بدست آورند.

 

آبل درخصوص قیمت‌گذاری بالای این گوشی که ۶۹۹ یورو لیبل خورده گفت: «باید همه چیز در داخل کمپانی ساخته شود و تمام به روزرسانی‌های نرم‌افزاری را خودمان انجام دهیم؛ چون هیچ شرکتی در دنیا وجود ندارد که از تلفن‌های بادوام پشتیبانی کند و سرمایه‌گذاری زیادی لازم است تا بتوانیم آنچه می‌خواهیم را انجام دهیم.»

این در حالیست که هزینه تعمیر این گوشی‌ها بسیار ارزان‌تر از گوشی‌های آیفون و سامسونگ تمام خواهد شد و خرید یک باتری نو برای فیرفون ۵، حدودا ۴۹ دلار تمام خواهد شد در حالیکه هزینه تعویض باتری آیفون ۱۵، ۹۹ دلار و هزینه تعویض باتری سامسونگ Galaxy S23 بیش از ۱۳۰ دلار خواهد بود.

تعویض صفحه نمایش گوشی فیرفون، ۱۱۲ دلار هزینه برمی‌دارد و تعویض نمایشگر اپل ۳۵۹ دلار و نمایشگر گلکسی S23 سامسونگ، ۲۹۷ دلار عنوان شده است. ضمن اینکه سیستم گوشی‌های فیرفون طوری طراحی شده که مالک دستگاه خودش قادر خواهد بود قطعه خراب را به راحتی تعویض کند و هزینه تعمیر و دستمزد به نمایندگی پرداخت نکند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا