فناوری های نوین

ایلان ماسک توسعه هوش مصنوعی را در چین تحسین کرد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، با توجه به ویدئوی دریافتی روز پنجشنبه که در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی در شانگهای چین برگزار شد به تمجید از جنبه‌های خاصی از دومین اقتصاد بزرگ جهان پرداخته شد.

ایلان ماسک اظهار کرد: فکر می‌کنم تعداد زیادی از افراد بسیار باهوش و با استعداد در چین وجود دارند. من همیشه یک تحسین‌کننده فوق‌العاده استعداد و انگیزه‌ای که در چین وجود دارد، بوده‌ام.

وی افزود: بنابراین من فکر می‌کنم واقعاً چین در هر کاری که بخواهد عالی خواهد بود که بنابراین یکی از این کارها هوش مصنوعی است که فکر می‌کنم چین قابلیت هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی خواهد داشت. پیش‌بینی من این است.

همانطور که اشاره شد، ایلان ماسک منافع تجاری قابل توجهی در چین دارد، چرا که به عنوان مثال شرکت خودروسازی تسلا خودروهای برقی خود را در این کشور می‌فروشد و یک کارخانه بزرگ در شانگهای دارد.

ماسک در گذشته خودروسازان چینی را ستایش کرده و آنها را با لقب «رقابتی‌ترین در جهان» توصیف کرده است.

اظهارات اخیر ماسک در حالی بیان شده است که بحرانی میان ایالات متحده و چین بر سر فناوری به راه افتاده است.

واشنگتن در سال ۲۰۲۲ محدودیت‌های گسترده‌ای برای صادرات تراشه‌های کلیدی و تجهیزات نیمه‌رسانا به چین وضع کرد. این اقدام می‌تواند تلاش‌های پکن را برای تقویت صنعت داخلی خود در یک فناوری حیاتی متوقف کند. اما تحلیلگران صنعت بر این باورند که سازندگان تراشه چینی با وجود تلاش‌های واشنگتن برای قطع ارتباط با این کشور، همچنان نیمه رساناهای پیشرفته خود را توسعه خواهند داد.

علاقه به هوش مصنوعی و اثرات بالقوه تحول آفرین آن بر جامعه این اواخر افزایش یافته است. سال گذشته شاهد بودیم که ربات‌های گفتگوگری مانند ChatGPT ساخته شرکت OpenAI سر و صدای زیادی به پا کرد. در حالی که همچنان بحث‌هایی در مورد اینکه آیا هوش مصنوعی تهدیدی گسترده برای بشریت است یا خیر، در حال انجام است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا