فناوری های نوین

نخستین پیوند رحم در انگلیس انجام شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، رحم مذکور طی یک عمل جراحی ۹ ساعت و ۲۰ دقیقه ای در بیمارستان چرچیل منطقه آکسفورد در بدن زنی ۳۴ ساله پیوند زده شد.

خواهر ۴۰ ساله او( اهدا کننده رحم) صاحب ۲ فرزند و اکنون آماده بود تا رحمش را اهدا کند. دریافت کننده رحم که نمی خواهد نامش فاش شود، تخمک های خود را با هدف انجام عملیات آی وی اف در سال جاری ذخیره کرده است.

عمل پیوند مذکور در اوایل فوریه ۲۰۲۳ میلادی انجام شد. پروفسور ریچارد اسمیت جراح ارشد این عملیات اعلام کرد فرایند مذکور تجربه ای خارق العاده و یک موفقیت عظیم است.

رحم پیوندی در بدن دریافت کننده فعال است و عملکرد آن به دقت رصد می شود. دریافت کننده رحم با بیماری نادرMRKH متولد شده که یک شرایط نادر است و از هر ۵ هزار زن، یک نفر به آن مبتلا می شود. در بدن افراد مبتلا به این اختلال رحم وجود ندارد. البته تخمدان های آنها سالم است و تخمک و هورمون های زنانه تولید می کند. به همین دلیل آنها می توانند با کمک درمان های باروری، بادار شوند.

دریافت کننده رحم قبل از انجام این عمل دو مرحله تحریک باروری برای تولید تخمک و همچنین عمل ICSI برای ایجاد نطفه انجام داد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا