فناوری اطلاعات

حمایت ۷۰ درصدی غرفه‌سازی و لیزینگ صندوق نوآوری برای حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه آباد ایران



معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق کمک بلاعوض ۷۰ درصدی تا سقف ۳۰ میلیون تومانی برای غرفه‌سازی به شرکت‌ها اعطا می‌کند، مشروط بر آنکه شرکت‌ها از قبل در سامانه «غزال» ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، سیاوش ملکی‌فر امروز یکشنبه در نشست خبری نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت‌زدا (آباد ایران)، گفت: نوآوری با این ایده در اقتصاد مطرح شد که مواهب آن از طریق مالیات در اختیار جامعه و محرومان قرار گیرد، همچنین قرار بود نوآوری به همه مردم خدمت کند. بعدها جریاناتی شکل گرفت که نگران این موضوع بودند که شاید این اتفاق نیفتد؛ از این رو موضوع “نوآوری فراگیر” مطرح شد.

وی نوآوری فراگیر را نوآوری از محرومان برای محرومان توصیف کرد و ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کردند که چون صندوق یک نهاد تأمین مالی است، باید کارکرد افقی داشته باشد؛ به این صورت که شرکت‌ها تسهیلات دریافت کنند، اما صندوق نگاه عمودی و مسئله‌محور نیز دارد، نمونه آن در زمان پاندمی کرونا است.

ملکی‌فر گفت: صندوق در کرونا ۲۵۰ میلیارد تومان به ۷۰ شرکت در حوزه کرونا کمک کرد که بعد از آن شاهد تزریق ونتیلاتور، ماسک و تجهیزات کرونایی ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان به بیمارستان‌ها بودیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه این صندوق‌ از همه ظرفیت‌ها برای تزریق فناوری به حوزه‌های محرومیت‌زدا استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۲ یک لیست ۲۵۷تایی از نمایشگاه‌های داخلی ارائه کردیم که شرکت‌ها می‌توانند با کمک‌های بلاعوض صندوق کار کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های صندوق از نمایشگاه آباد ایران، گفت: سه حمایت ویژه درنظر گرفته شده است که نخست کمک بلاعوض ۷۰ درصدی تا سقف ۳۰ میلیون تومانی برای غرفه‌سازی است، به شرط آنکه از قبل در سامانه غزال ثبت‌نام کنند.

ملکی‌فر تأکید کرد: تسهیلات لیزینگی از دیگر تسهیلات صندوق به شرکت‌ها است، به این صورت که ۷۰ تا ۸۰ درصد مبلغ قرارداد شرکت به مشتریان خصوصی و عمومی اعطا می‌شود.

وی تاکید کرد: خود صندوق نیز به عنوان نهاد تأمین مالی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

ملکی‌فر تاکید کرد: تسهیلات خرد کمتر از ۲ میلیارد تومان به صندوق‌های پژوهش و فناوری سپرده شده است که با بوروکراسی‌های کمتر در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا