فناوری های نوین

دستکشی که حس لامسه را در دنیای مجازی ایجاد می کند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تاکنون چند دستکش نوآورانه ابداع شده اند که حس لامسه را برای سرانگشتان کاربران فناوری واقعیت مجازی هنگام لمس اشیا یا سطوح فراهم می کنند اما دستکش «فانتوم»متفاوت است و انگشتان را نمی پوشاند به این ترتیب آنها می توانند کنش و واکنش هایی با دنیای واقعی داشته باشند.

استارت آپ آمریکایی «آفرنس»(Afference) این دستکش را ابداع کرده که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی 2024 میلادی برنده جایزه نوآوری شد. این گجت پوشیدنی شامل یک ماژول الکترونیکی-باتری است که با سیم به 5 حلقه قابل تنظیم دور هریک از انگشتان متصل می شود. تمام این قطعات به یک پارچه سبک وصل شده اند که دور مچ بسته می شود و کف دست را نمی پوشاند.

کل گجت به طور بی سیم و با کمک فناوری بلوتوث به یک هدست واقعیت مجازی، کنسول بازی رایانه ای، موبایل یا رایانه طرف ثالث متصل می شود. هنگامیکه کاربر اشیا را در فضای واقعیت مجازی لمس یا کنترل می کند، حلقه های دور انگشتان اعصابی که از نوک انگشت به مغز متصل هستند را تحریک می کنند.

در نتیجه مغز باور می کند این انگشتان چیزی را لمس می کنند و بنابراین حس لامسه مرتبط با آن را ایجاد می کنند. هنگامیکه هیچ شی مجازی لمس نشود، انگشتان کاربر می توانند محیط فیزیکی اطراف را به راحتی لمس کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا