اخبار سایت

افتتاح «مرکز هوش مصنوعی دبی»؛ سرمایه‌گذاری برای بهبود خدمات دولتی



شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی، مرکز هوش مصنوعی دبی در برج‌های امارات را افتتاح کرد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، شیخ حمدان در این مراسم رونمایی گفت: «دولت دبی قصد دارد یکی از بهترین‌ کشورهای جهان در زمینه به‌کارگیری هوش مصنوعی در نهادهای مختلف باشد. این مرکز، اولین گام برای دستیابی به هدف توسعه خدمات و همگام شدن با پیشرفت‌های سریع تکنولوژی است.»

این مرکز تخصصی جدید قرار است به یک هزار کارمند از بیش از ۳۰ نهاد دولتی در مورد استفاده از هوش مصنوعی آموزش بدهد. همچنین راه‌اندازی ده‌ها پروژه آزمایشی و بهبود خدمات دولتی از دیگر وظایف این مرکز است. علاوه بر اینها، مرکز هوش مصنوعی دبی به حمایت از بیش از ۲۰ استارت‌آپ فناوری پیشرفته محلی و جهانی کمک خواهد کرد.

شیخ حمدان هنگام افتتاح این مرکز، کارمندان دبی را از همه بخش‌ها تشویق کرد که از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهره‌وری و بهینه‌سازی خدمات دولتی استفاده کنند.

او گفت: «هدف ما این است که کاربردهای عملی فناوری‌های هوش مصنوعی را در بخش دولتی ببینیم. همزمان با آن که توسعه فناوری به سرعت در حال حرکت است، ما مصمم هستیم که در استفاده از آن به نفع جامعه به همان سرعت عمل کنیم. ما می‌خواهیم ابزارهای دولتی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی تاثیر واضح و نتایج ملموس بر زندگی مردم داشته باشند.»

 

سازمان‌هایی مانند بنیاد آینده دبی، اداره برق و آب دبی، شورای رسانه دبی و مرجع دیجیتال دبی بر معرفی اهداف و نتایج مرکز هوش مصنوعی نظارت خواهند کرد.

راه اندازی مرکز هوش مصنوعی دبی در زمانی انجام می‌شود که انتظار می‌رود خلیج فارس با کمک گرفتن از این تکنولوژی، سهم خود را در اقتصاد منطقه از ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۱۵۰ میلیارد دلار در سال‌های آینده افزایش دهد.

رهبران کسب‌وکار در منطقه خاورمیانه گسترش استفاده از هوش مصنوعی را در سال‌های آینده برای رشد عملیاتی خود حیاتی می‌دانند. بر اساس مطالعه‌ای که شرکت مشاوره جهانی پرویتی میدل‌ایست انجام داد، بیش از ۸۰ درصد مدیرعامل‌ها در منطقه معتقدند این فناوری برای آینده کسب‌وکار آن‌ها حیاتی است و بیش از ۷۰ درصد آن‌ها می‌خواهند در این بخش پررونق سرمایه‌گذاری کنند.

امارات به سرعت در حال افزایش مشارکت خود در فناوری‌های مرتبط به هوش مصنوعی است. این کشور راهکار ملی هوش مصنوعی ۲۰۳۱ را با تمرکز بر جذب استعدادها برای مشاغل آینده، تامین مالی مراکز تحقیقاتی و نوآوری و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و اکوسیستم‌های داده مناسب مدنظر قرار داده است.

چندی پیش احمد الفلاسی، وزیر آموزش امارات متحده عربی، اعلام کرد: «همان‌طور که پیشرفت‌ها در حوزه علم و فناوری آموزش در سراسر جهان سرعت گرفته است، روش‌های سنتی آموزش نیز متحول شده و ابزارهای نوآورانه از طریق آموزش تعاملی و از راه دور، کلاس‌های درس را دگرگون کرده‌اند. از این رو از فناوری‌های هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری استفاده می‌شود.»

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا