فناوری های نوین

گسترش کسب‌وکار نانویی حوزه محیط‌زیست و انرژی در خاورمیانه



به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت نوآور بریتانیایی که در کمبریج مستقر است، با تأسیس پایگاه جدیدی در ابوظبی، اولین گسترش بین المللی کسب و کار خود را آغاز کرد.

با استفاده از دستگاه لوپ (Loop) این شرکت، گازهای زائد خروجی از سایت‌های تولید نفت و گاز را می‌توان به هیدروژن و گرافن تبدیل کرد. با این کار از آلودگی هوا جلوگیری شده و مواد ارزشمند برای استفاده در صنعت به دست می‌آید. در حال حاضر ۱۵ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای مربوط به انرژی در سطح جهان بوده، در حالی که این فناوری جدید منبع جدیدی از هیدروژن تمیز و گرافن با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

گرافن یک ماده شگفت‌انگیز است که می‌تواند برای افزایش چشمگیر ویژگی‌های ذاتی محصولات در صنایع عمده جهانی نظیر فولاد، آلومینیوم، باتری و پتروشیمی استفاده شود.

با این فناوری انتظار می‌رود تا پایان این دهه، انتشار گازهای گلخانه‌ای متان و شعله ور شدن گاز از بین برود. صادرات فناوری لویدان فرصتی برای رهبری این حوزه است.

راب بریکر، مدیر تجارت امارات متحده عربی و دولت انگلستان می‌گوید: «لویدان نمونه‌ای عالی از نحوه حمایت شرکت‌های بریتانیایی از تلاش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در خاورمیانه است.»

وی گفت: «ما خوشحالیم که امارات متحده عربی مقصد گسترش لویدان است، فناوری جهانی خود را به این منطقه می‌آورد و به باز کردن پتانسیل گرافن در امارات کمک می‌کند.»

جان هارتلی، مدیرعامل لویدان می‌گوید بخش انرژی به تنهایی مسئولیت نزدیک به ۴۰ درصد از کل انتشار متان را که به فعالیت‌های انسانی منتسب می شود، بر عهده دارد. فناوری لویدان به طور خاص برای هدف قرار دادن این بخش طراحی شده است. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا لویدان را به‌عنوان یک شرکت پیشرو در این منطقه معرفی کنیم.»

لویدان در سال ۲۰۱۲ با تمرکز بر ساخت گرافن از آزمایشگاه‌های دانشگاه کمبریج شروع به کار کرد. در سال ۲۰۱۹، این شرکت به بررسی نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پرداخت.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا