فناوری های نوین

برنامه حمایت از صادرات محصولات دانش‌بنیان تصویب شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، ششمین جلسه هیئت عامل دور چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی به ریاست محمدصادق خیاطیان در محل صندوق نوآوری با حضور اعضا برگزار شد.

در ششمین جلسه هیئت عامل دور چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای حدود ۱۱۸ میلیارد تومان به ۴ شرکت دانش‌بنیان به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه، ضمن ارایه گزارش آماری صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و مرور خدمات موجود و اقدامات قبلی صندوق در حوزه صادرات، برنامه جدید حمایت صندوق از توسعه صادرات دانش‌بنیان مشتمل بر «توانمندسازی صادراتی»، «شبکه‌سازی صادراتی» و «تامین مالی صادراتی» به تصویب رسید.

از جمله سیاست‌های حاکم بر این برنامه می‌توان به همکاری و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی، تمرکز بر بازار همسایگان و کشورهای منطقه همسو با سیاست‌های کلان دولت، اولویت‌گذاری و تمرکز بر حوزه‌های مشخص «محصول / بازار هدف»، طراحی و عرضه خدمات جدید متناسب با نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، و استفاده حداکثری از ظرفیت اکوسیستم صادراتی کشور اشاره کرد.

انتظار می‌رود با اجرای این برنامه که انواع روش‌ها و مدل‌های صادرات از جمله تولید فراسرزمینی محصولات دانش‌بنیان را پشتیبانی می‌کند، میزان صادرات این محصولات نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یابد.

در این جلسه همچنین به منظور تقویت خدمات صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی، تشکیل کمیته توسعه صادرات و امور بین‌الملل به تصویب اعضای هیئت عامل رسید. جزئیات این برنامه حمایتی در قالب یک رویداد ویژه، رونمایی خواهد شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا