اخبار سایت

آیفون ۱۶ با تغییرات اساسی در ظاهر عرضه خواهد شد


به‌گفته افشاگران حوزه دیجیتال، جدیدترین گوشی اپل، آیفون ۱۶، قرار است با استفاده از فناوری جدیدی به‌نام BRS حاشیه‌های صفحه‌نمایش کمتری نسبت به آیفون ۱۵ داشته باشد. هرچند در سری ۱۵ این گوشی حاشیه‌ها چندان به چشم نمی‌آید.

اپل با بهره‌گیری از فناوری BRS و غلتاندن سیم‌های مسی از سمت پایین به بالا، حاشیه‌های پایینی نمایشگر را همچون حاشیه‌های بالایی و کناری کاهش می‌دهد.

کوپرتینویی‌ها با هدف ساخت یک گوشی هوشمند بدون حاشیه، از این فناوری بر روی هر ۴ نسخه از سری ۱۶ استفاده خواهند کرد و تمام تأمین‌کنندگان صفحه‌نمایش سری آیفون ۱۶ را موظف به استفاده از آن خواهد کرد.

طبق اطلاعات فاش شده، فرم چینش دوربین‌ها در سری ۱۶ آیفون نیز دست‌خوش تغییر خواهد شد. ضمن اینکه آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس، مثل مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به دکمه اکشن مجهز است.

 

همچنین گفته می‌شود اپل قصد دارد دکمه جدیدی به‌نام Capture Button را به جدیدترین گوشی‌هایش اضافه کند. این دکمه وظیفه ضبط ویدیو را برعهده خواهد داشت.

یکی از افشاگران مدعی شده که مدل‌های پرو و پرومکس آیفون ۱۶ ابعادی بزرگ‌تر از نسل گذشته خود خواهند داشت و به دوربین فوق‌ عریض ۴۸ مگاپیکسلی مجهز هستند. همچنین تمام مدل‌های آیفون سری ۱۶ از پردازنده ۳ نانومتری بهره می‌برند.

طبق شنیده‌ها، اپل برای عقب نیفتادن از غافله رقابت با سامسونگ و گوگل، آیفون ۱۶ را به ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی مجهز خواهد کرد. ویژگی‌های مذکور در قالب سیستم‌عامل iOS18 دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

محصول جدید اپل که سال آینده از آن رونمایی خواهد شد و قطعا از برترین گوشی‌های موجود در بازار خواهد بود، هنوز مشخص نشده که با چه قیمتی قرار است روانه بازار شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا