فناوری های نوین

بازدید هیات تحقیقاتی اندونزی از آزمایشگاه نقشه‌برداری مغز



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این بازدید که با حضور سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی انجام شد، پروفسور ادی‌کری ریچمن پوترا، معاون آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی به همراه مدیران امور بین‌الملل و دفاتر همکاری‌ها و برنامه‌ریزی این آژانس از قسمت‌های مختلف آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز دیدن کردند و ضمن آشنایی با تجهیزات و امکانات آن در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند.

آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی جهت پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و فناوری کشور در زمینه ایجاد زیرساخت لازم برای تصویربرداری و تحریک مغز جهت تحقیقات شناختی و ارائه خدمات دانش بنیان و روزآمد در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعال شد.

رئیس این هیأت آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی در جریان گفت و گو با مدیران آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، آمادگی این آژانس برای همکاری‌های مشترک تحقیقاتی با کشورمان را اعلام کرد.

آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی که در سال ۲۰۱۹ تشکیل شده از جایگاهی ویژه در سطح کابینه در دولت این کشور برخوردار است.

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز از بخش‌های مختلفی نظیر ام‌آرآی، تحریک مغناطیسی مغز، تحریک الکتریکی مغز، طیف نگاری مادون قرمز عملکردی، الکتروانسفالوگرافی، پردازش آنالیز تصاویر تشکیل شده و مجهز به امکانات پیشرفته پردازش داده، تصاویر و سیگنال و همچنین آزمایشگاه واقعیت مجازی و ارزیابی شناختی است.

ارتقای موقعیت ایران در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی و تقویت توان رقابتی پژوهشگران و فناوران در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی از طریق آموزش مستمر و فراهم‌آوری زمینه‌های فعالیت در زمینه تصویربرداری مغز، تحریک و پردازش اطلاعات مغز در سطح پیشرفته و روزآمد به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های پژوهشی، توسعه فناوری و آموزشی کلیه مراکز علمی کشور از اهداف کلان این مرکز علمی و تخصصی به شمار می‌آید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا