اخبار سایت

بازگشت گوشی‌‌‌های تکنو به بازار ایران



این برند که پیش‌تر به تولید فیچرفون مشغول بود، چند سالی‌است که توانسته با تولید اسمارت ‌‌‌فون‌‌‌های متفاوت با قیمت مناسب، نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب کند. رضا دیهیمی، ‌‌‌مدیرعامل پارس نوین مدیا در یک نشست خبری در رابطه با ورود تکنو به ایران گفت: «تکنو تا سال ۹۷ در ایران حضور داشت. ما توانستیم در نمایشگاه MWC ۲۰۲۳ بارسلون با مدیران این برند مذاکرات خوبی داشته باشیم.

بازار ایران در کل برای برندهای تکنولوژی جذاب است؛ اما معمولا به دلیل تحریم‌‌‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، موانع زیادی برای ورود به کشور بر سرراهشان قرار می‌گیرد. خوشبختانه توانستیم با برگزاری جلساتی در دفتر دبی، زمینه را برای ورود تکنو به ایران فراهم کنیم.»

پیمان وشکینی، عضو هیات‌‌‌مدیره و از مدیران برند تکنو در ایران نیز گفت: «پارس نوین مدیا در سال ۹۳ با وارد کردن لوازم جانبی ال‌‌‌جی در ایران کار خود را آغاز کرد، اما بعد از تحریم‌‌‌ها و خروج برندها از کشور، به وارد کردن گوشی از برندهای بزرگ پرداخت.

امروز نیز با همکاری تکنو، گوشی‌‌‌های جذاب این برند را وارد ایران کرده‌‌‌ایم.» وشکینی با اشاره به جذابیت بازار ایران برای برندهای بزرگ ادامه داد: «امروزه ۷۰ تا ۷۵‌درصد مردم دنیا از اسمارت فون استفاده می‌کنند و این بازار اشباع شده و بزرگ‌تر کردن آن کار سختی است. بازار ایران به واسطه علاقه‌‌‌مندان به تکنولوژی، جمعیت بالا و جوانان مستعد نسبت به سایر کشورهای همسایه با جمعیت بسیار کمتر، جذابیت بیشتری برای برندها دارد.»

وشکینی در رابطه با گارانتی محصولات تکنو گفت: «محصولات تکنو با ۶ ماه گارانتی تعویض عرضه می‌‌‌شوند که این نوع گارانتی در ایران بی‌‌‌سابقه است. ما با بررسی‌‌‌های میدانی و پس از دریافت تاییدیه از مدیا جی، متوجه کیفیت بالای محصولات تکنو شدیم و این اطمینان را داریم که به دلیل این کیفیت تضمین‌شده، مصرف‌کنندگان نگرانی‌‌ برای استفاده مداوم از تلفن همراه خود نخواهند داشت.»

وشکینی در رابطه با اهداف تکنو در بازار ایران نیز صحبت کرد. به عقیده وشکینی حدود ۵۰‌درصد بازار ایران در دست سامسونگ، ۲۰ تا ۳۰‌درصد متعلق به شیائومی‌‌‌و باقی بازار در دست سایر برندهاست. تکنو به دنبال این است تا پایان سال ۲۰۲۶ حدود ۳‌درصد سهم بازار ایران را مال خود کند.

مدیرعامل پارس نوین مدیا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با تسهیلات دریافتی شرکت برای واردات گفت که هیچ تسهیلات خاصی از دولت دریافت نکرده‌‌‌اند. محصولات‌‌‌شان بیش از ۲۰ روز است که در گمرک مانده و حتی چند روزی هم هست که به دلیل قطعی سامانه، محصولات ترخیص نشده‌‌‌اند! از هفته آینده ۳ گوشی اسپارک گو، اسپارک ۱۰ پرو و کمون ۲۰ پرو به ترتیب با قیمت‌های حدودی ۴ میلیون، ۷ میلیون و ۵/ ۹ میلیون تومان وارد بازار ایران خواهند شد.

این مدل‌‌‌های پایین‌‌‌رده و میان‌‌‌رده با خدمات پس از فروش مناسب، قابلیت‌‌‌های جذاب و قیمت رقابتی به فروش می‌‌‌رسند. به‌‌‌زودی نیزگوشی اسپارک ۱۰c  نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. تمام این مدل‌‌‌ها با شارژر و حتی قاب و گلس در جعبه به فروش خواهند رسید.

ظاهرا برنامه خاصی نیز برای ورود لوازم جانبی گوشی‌‌‌های تکنو در نظر گرفته شده تا خریداران بتوانند استفاده بهتری از گوشی‌‌‌ها داشته باشند. همه مدل‌‌‌های گفته شده به صورت عمده در ۱۵ استان کشور عرضه شده و از طریق فروشگاه‌‌‌های آنلاین معتبر کشور نیز قابل خرید خواهند بود. در فازهای بعدی سایر گوشی‌‌‌های تکنو وارد ایران می‌‌‌شوند. پارس نوین مدیا این اطمینان را داده است که پای گوشی فانتوم وی فولد را نیز به ایران باز کند. این محصول پرچمدار در واقع از دسته گوشی‌‌‌های تاشو است و رقیبی برای سری فولد سامسونگ خواهد بود؛ با این تفاوت که زیر‌هزار دلار قیمت دارد. برنامه اصلی پارس نوین مدیا عرضه ۱۵ مدل گوشی تکنو در رده‌‌‌های مختلف تا پایان سال‌جاری خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا