اخبار سایت

بهار تیم ملی با زدن ۵ گل به ترکمنستان/ صعود ایران به صدر جدول

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ترکمنستان در سومین بازی خود در گروه E مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز پنج‌شنبه دو فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۹:۳۰ و با قضاوت «یوسوکه آراکی» از ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به سود شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، محمدامین حزباوی (۷۲- سامان فلاح)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (۷۲- اللهیار صیادمنش)، علی قلی‌زاده (۷۲- مهدی قایدی)، محمد محبی، مهدی طارمی (۸۴- محمدرضا آزادی) و سردار آزمون (۴۵- امید نورافکن)

ترکیب ترکمنستان:

رستم آهالیف، قاضی‌مراد آناقلی‌اف، ارسلان آمانوف، میرزا بیک نظروف، یازجیلیچ قربانف، دیدار دوردیف، بریم ممدوف، راوشانگلدی هالمامدوف، بیگ مراد بایوف، تیمور چاریف

ایران با جشنواره گل راهی صدر شد/ پرگل ترین مصاف ایران و ترکمنستان

با توجه به تعطیلات نوروز، استقبال خوبی از سمت هواداران در این بازی شده بود.

بازیکنان ایران بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی قصد ورود به محوطه جریمه ترکمنستان را داشتند که با دفاع چند لایه‌ای بازیکنان این تیم رو به رو شدند. در ادامه و پس از چند رفت و برگشت، توپ در دقیقه ۵ به علی قلی زاده رسید و این بازیکن از بیرون محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که دروازه‌بان ترکمنستان با واکنش خود توپ را دور کرد.

در دقیقه ۸ و روی قدرت بدنی خوب سعید عزت اللهی او توپ را از بازیکن ترکمنستان در اختیار گرفت و از بیرون محوطه جریمه به سمت دروازه این تیم شوت زد که ضربه او را دروازه‌بان ترکمنستان به زیبایی راهی کرنر کرد.

۳ دقیقه طوفانی برای ایران و ثبت دو گل

در دقیقه ۱۰ و پس از ارسال کرنر از سمت راست صالح حردانی صاحب توپ شد و آن را به محوطه جریمه ترکمنستان سانتر کرد که با ضربه سر خوب محمدحسین کنعانی زادگان توپ وارد دروازه شد تا اولین گل برای ایران به ثمر برسد.

پس از به ثمر رسیدن گل اول برای ایران، موج دیگری از حمله سمت دروازه ترکمنستان روانه شد و در دقیقه ۱۳ و روی پاس در عمق و زیبای سامان قدوس، سردار آزمون به توپ رسید و در مصافی تک به تک با رستم آهالیف قرار گرفت و توانست گل دوم را به راحتی وارد دروازه ترکمنستان کند.

پس از گل دوم ایران، روند بازی آرام تر شد و توپ بیشتر در میانه‌های زمین جریان داشت.

بازی در نیمه اول بیشتر در نیمه زمین ترکمنستان جریان داشت و بازیکنان ترکمنستان موقعیتی را روی دروازه ایران به وجود نیاوردند.

تیرک دروازه مانع از گلزنی طارمی

در دقیقه ۳۳ بازیکنان ترکمنستان روی مهدی طارمی در نزدیکی محوطه جریمه مرتکب خطا شدند و به سود ایران ضربه آزاد اعلام شد. پشت توپ طارمی قرار گرفت و اقدام به ضربه زدن کرد که توپ به شکلی خطرناک به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

یک دقیقه پس از ضربه طارمی، سردار آزمون بار دیگر در موقعیت تک به تک و گلزنی قرار گرفت اما با خود گذشتی قصد داشت تا توپ را به طارمی برساند تا این بازیکن زننده گل سوم برای ایران باشد اما در میانه راه بازیکنان ترکمنستان توپ را دور کردند.

در دقایق پایانی نیمه اول، سردار آزمون در برخورد با بازیکن ترکمنستان مصدوم شد و قادر به ادامه بازی نشد و امید نورافکن به جای این بازیکن روانه میدان شد تا تعویض زود هنگامی را برای ایران شاهد باشیم.

در نهایت این بازی در نیمه اول با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های کنعانی زادگان و آزمون به سود ایران خاتمه یافت.

درس گلزنی کنعانی زادگان به مهاجمان

با شروع نیمه دوم، بازیکنان ایران همانند نیمه اول بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۴۷ پس از چند ضربه سر در محوطه جریمه ترکمنستان توپ به محمدحسین کنعانی زادگان رسید و او به توپ ضربه زد که در مرتبه اول دروازه‌بان ترکمنستان توپ را مهار می‌کند اما در ریباند مجدد کنعانی زادگان به توپ ضربه می‌زند که این بار توپ به تور دروازه ترکمنستان چسبید تا حساب کار ۳ بر صفر به سود ایران شود.

محبی زننده گل چهارم برای ایران

در دقیقه ۵۴، مهدی طارمی صاحب توپ شد و تا نزدیکی محوطه جریمه آن را حمل کرد، سپس با پاس هوشمندانه محمد محبی را صاحب توپ کرد و اون بدون معطلی ضربه‌ای به توپ وارد کرد و کاری از دست دروازه‌بان ترکمنستان بر نیامد تا حساب کار ۴ بر صفر به سود ایران شود.

محمدامین حزباوی که اولین بازی خود را با پیراهن تیم ملی ایران تجربه می‌کرد در دقیقه ۷۱ دچار مصدومیت شد و قادر به ادامه بازی نشد تا دومین تعویض اجباری برای ایران رقم بخورد.

در دقیقه ۷۷، مهدی قایدی در موقعیتی خوبی صاحب توپ شد و با ضربه‌ای فنی قصد داشت تا دروازه ترکمنستان را باز کند اما ضربه او با واکنش خوب دروازه‌بان ترکمنستان راهی کرنر شد.

در دقیقه ۲+ ۹۰ امید نورافکن با شوتی سرکش توانست گل پنجم را برای ایران به ثمر برساند.

با کسب این پیروزی ایران ۷ امتیازی شد و به صدر جدول گروه E بازگشت. همچنین این بازی بهترین برد ایران را برابر ترکمنستان به همراه داشت.

لینک خبر

دیگر رسانه های کشور:

باشگاه خبرنگاران همسونیوز| آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز

دکمه بازگشت به بالا