اخبار سایت

چاقی احتمال ابتلا به سرطان پیشرفته خون را افزایش می‌دهد



به نوشته نشریه بریتانیایی میرور؛ مولتیپل میلوما سرطان سلول‌های پلاسما است; گلبول‌های سفید خون که آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کنند که برای محافظت از بدن در برابر عفونت ضروری هستند.

به گزارش ایتنا از دویچه وله، محققان ۲۶۲۸ فرد از سراسر ایالات متحده که در معرض خطر ابتلا به مولتیپل میلوما بودند را بر اساس نژاد و سابقه خانوادگی بدخیمی‌های هماتولوژیک، بین فوریه ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۲ بررسی کردند. متخصصان دریافتند که افراد چاق ۷۳ درصد بیشتر در معرض “گاموپاتی مونوکلونال” (MGUS) هستند، یک بیماری خوش خیم خون که اغلب قبل از مولتیپل میلوما ایجاد می‌شود.

بر اساس اعلام سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS)، “اکثر افراد مبتلا به MGUS علائم قابل توجهی نشان نمی‌دهند و بلافاصله بیمار نمی‌شوند. در عوض، وجود MGUS می‌تواند به عنوان یک هشدار برای ابتلا به سرطان خون غیر قابل درمان یا مولتیپل میلوما باشد.”

دکتر دیوید لی از بیمارستان عمومی ماساچوست می‌گوید: «در حالی که پیشرفت‌های قابل توجهی در درمان مولتیپل میلوما انجام شده است، این بیماری همچنان یک بیماری صعب‌العلاج است که اغلب در مراحل آخر و زمانی که اندام تحتانی را درگیر کرده، تشخیص داده می‌شود.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در سال ۲۰۲۰ گزارش داد که “تقریباً ۴۲ درصد از جمعیت ایالات متحده چاق و با شاخص توده بدنی بالای ۳۰ زندگی می‌کنند.”

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا