فناوری های نوین

چکاپ روتین سلامتی تنها با یک گجت در منزل


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، شرکت Withings برای ساخت دستگاه های هوشمندی مشهور است که به افراد کمک می کند با رصد وزن، فشار خون و نشانگرهای زیستی دیگر، سبک زندگی سالمی را نگهدارند.

این شرکت در نمایشگاه محصولات مصرفی ۲۰۲۴ میلادی یک ابزار سنجش چند ویژگی(multiscope) را معرفی کرد که می تواند همزمان چند نشانگر حیاتی را بسنجد. گجت مذکور که BeamO نام دارد و به اندازه کف دست است، الکتروکاردیوگرام(ECG)، اکسیمتر، گوشی پزشکی(ضربان سنج) و حرارت سنج را ترکیب کرده تا کاربر بتواند سلامت قلب و ریه را در کنار حرارت بدن خود رصد کند.

اریک کاریل بنیانگذار و رییس شرکت در بیانیه رسمی این محصول می گوید: زمانی حرارت بدن تنها نشانگر سلامتی بود که به طور دائم در خانه رصد می شد. BeamO شیوه رصد سلامت بدن را دگرگون کرده و نشانگرهای بدن را که هنگام مراجعه به پزشک بررسی می شدند در خانه بررسی می کند. این داده های حساس چشم اندازی حیاتی از سلامت کلی فرد یا نشانه های هشدار را فراهم می کند.

گجتی که همزمان چند نشانگر سلامتی بدن را می سنجد

هدف از ابداع گجت آن است که کاربران بتوانند نشانگرهای حیاتی بدن خود را به جای سالانه چند بار هنگام مراجعه به پزشک، به طور مرتب در خانه رصد کنند.

همانطور که نام ابزار نشان می دهد BeamO از حسگرهای موج نوری و اطلاعات آکوستیکی برای ردیابی جریان خون و دمای بدن استفاده می کند که در نهایت به تعیین میزان اکسیژن خون و خوانش ضربان قلب منجر می شود. برای استفاده از دستگاه کافی است کاربر گجت را به آرامی نگه دارد و نشانگرهای سلامتی روی نمایشگر ال ای دی رنگی ظاهر می شوند.

BeamO همچنین براساس فناوری حسگر ترمو این شرکت ساخته شده که قادر به سنجش دمای بدن با استفاده از اسکن مادون سرخ غیرتهاجمی شریان تمپورال است. نسل دوم این حسگر با کمک یک ترموفیل تک عنصری جدید که از پرتو مادون قرمز متمرکز تری استفاده می کند، می تواند بدون تماس حرارت بدن را انجام دهد.

در کنار این موارد گجت دارای یک گوشی پزشکی دیجیتال است که می تواند اصوات آکوستیک را از طریق سینه فرد بسنجد و خوانش دقیقی از فعالیت قلب و ریه انجام دهد.

گجتی که همزمان چند نشانگر سلامتی بدن را می سنجد

شرکت Withings ادعا می کند BeamO می تواند تمام دمای بدن، قلب و سلامت ریه شما در کمتر از یک دقیقه بسنجد و درباره مواردی مانند تب، عفونت، فیبریلاسیون دهلیزی و موارد دیگر به کاربر هشدار دهد.

این شرکت هنوز تاریخ عرضه گجت یا نیاز به دریافت مجوز سازمان غذا ودارو آمریکا را اعلام نکرده است.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا