اخبار سایت

شایعه‌هایی درباره کارکرد دکمه مرموز آیفون 15



مدت‌ها است که شایعه‌های مرتبط با اپل حاکی از آن است در آیفون ۱۵ جدید به جای کلید فعلی قطع صدا در کنار گوشی، دکمه‌ای واحد قرار می‌گیرد. اما کارکرد واقعی این دکمه مشخص نبود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ساعت اولترای اپل ویژگی بسیار مشابهی به نام دکمه «کنش» دارد که می‌تواند برای ویژگی‌های مختلف برنامه‌ریزی شود. مثلا می‌توان از آن برای شروع یک ورزش یا روشن کردن چراغ‌قوه آیفون استفاده کرد.

گویا دکمه آیفون ۱۵ نیز طبق آخرین اطلاعات افشاشده همین کار را انجام می‌دهد، اما دارای ویژگی‌هایی است که بیشتر به شیوه استفاده افراد از گوشی‌شان نظر دارد.

این داده‌ها بر پایه گزارش پایگاه خبری مکرومرز (Macrumors) است که گزارش داد در آخرین نسخه بتا آی‌اواس ۱۷، کد جدیدی پیدا کرده، شامل فهرست نام‌هایی که به‌نظر می‌رسد موارد استفاده این دکمه را نشان می‌دهد.

به گزارش «مک‌رومرز»، این ویژگی‌ها عبارتند از: دسترسی، میان‌بر، حالت سکوت، دوربین، چراغ‌قوه، تنظیم فاصله کانونی فوکوس، ذره‌بین، ترجمه و ضبط صدا.

 

گویا بسیاری از این کارکردها به برنامه‌هایی جداگانه‌ اشاره دارد که احتمالا با فشار دادن این دکمه باز می‌شود. دوربین و ضبط صدا از پیش‌ برنامه‌های خاص خود را دارند، و چراغ‌قوه و ذره‌بین ویژگی‌هایی‌اند که هم‌اینک نیز می‌توان آن‌ها را در قسمت‌های دیگر آیفون باز کرد.

دسترسی، احتمالا میانبرهای کنونی موجود را باز می‌کند تا افراد بتوانند آیفون را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند. این دسترسی به احتمال زیاد امکانی پدید می‌آورد که برفرض، فرد ابزارهایی مانند «صداگذاری» را روشن کند که آنچه صفحه نمایش می‌دهد، روایت می‌کند.

به نظر می‌رسد که حالت سکوت، کارکرد کلید قطع ‌صدا را تکرار ‌کند که اینک در محل دکمه کنش قرار دارد. و میانبرها و تنظیم فاصله کانونی احتمالا امکان دسترسی سریع میانبرهای برنامه‌پذیر و حالت‌های فوکوس را برای کاربر فراهم می‌کند که اینک به کاربران امکان می‌دهد تجربه نرم‌افزاری را روی آیفون بهینه کنند.

شایع شده که اپل خود را برای ارائه چهار آیفون جدید در سپتامبر آماده می‌کند؛ هرچند، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که عرضه دست‌کم برخی از آن‌ها تا اکتبر به تعویق افتاده است. این شرکت باز هم قصد دارد دو اندازه از هر دو مدل «پرو» و عادی آیفون ۱۵ را به بازار عرضه کند، اما پیش‌بینی می‌شود که این دکمه جدید فقط برای نسخه «پرو» باشد.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا