فناوری اطلاعات

تدوین نظام ارزیابی و رتبه بندی پیام‌رسان‌های بومی



دکتر حامد منکرسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش کاربران پیام‌رسان‌های بومی گفت: در حال حاضر به صورت ماهانه در سه پیام رسان شاهد حضور بیش از ۳۵ میلیون کاربر فعال هستیم که آمار قابل توجه‌ای است و اگر پیام رسان های دیگر را هم به این آمار اضافه کنیم به بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه می‌رسیم که نشان می‌دهد کاربران و مردم به این پیام رسان اعتماد کردند و فعالیت خودشان را در پیام رسان های داخلی انجام می‌دهند.

وی در خصوص ارتقای سرویس دهی پیام‌رسان‌های بومی گفت: به منظور بررسی سرویس دهی پیام‌رسان‌های بومی به صورت هفتگی ارزیابی‌های متعددی از پیامرسان های بومی انجام می‌شود و جلسات مشترکی با پیام رسان های بومی داریم و شکایاتی که به دست ما می‌رسد بررسی می‌شود و به پیام رسان ها منتقل می‌شود. ما برای ارتقای کیفیت خدمات پیامرسان های بومی شاخص‌هایی را تعریف کرده ایم.

منکرسی در ادامه با اشاره به اینکه برخی پیام‌رسان‌ها با توجه به توانایی فنی و تیم فنی قوی مشکلاتشان را سریع برطرف می‌کنند و برخی پیام رسان ها کندتر مشکلات را برطرف می‌کنند افزود: به منظور رصد دائمی پیام رسان های بومی و اعلام کیفیتشان به مردم در حال تدوین یک نظام ارزیابی و رتبه بندی پیام‌رسان‌های بومی هستیم تا به صورت دائمی پیام‌رسان‌ها رصد شود.

وی افزود: در این طرح اعلام می‌کنیم که هر پیام رسان در چه سطحی از کیفیت قرار دارد. این موضوع انگیزه‌ای برای پیام رسان ها می‌شود تا کیفیت خدماتشان را افزایش دهند و همچنین یک اطلاع دقیق و معتبر برای کاربر به وجود آید تا بتوانند پیام رسان موردنظرش را انتخاب کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا