اخبار سایت

قابلیت حافظه به چت جی‌پی‌تی افزوده می‌شود



 یکی از مشکلات صحبت کردن با یک چت بات هوش مصنوعی آن است که پس از پایان یافتن محاوره، همه چیز دوباره تنظیم می شود. چت‌بات کاربر یا موضوع مورد تحقیق را به یاد نمی‌آورد. چت بات به دلیل حفظ حریم خصوصی اینگونه طراحی شده است، اما در واقع روند مذکور اجازه نمی‌دهد فناوری به یک دستیار دیجیتال واقعی تبدیل شود که به اندازه کافی کاربر را می شناسد تا به او کمک کند.

در همین راستا شرکت اوپن ای‌آی سعی کرد مشکل را حل کند و بالاخره حافظه به چت جی‌پی‌تی اضافه کرده است. این امر به ربات کمک می کند تا جزییات مهم شخصی از محاوره های قبلی کاربر را به یاد بیاورد و آن را در تحقیقات جدید به کار گیرد.

کاربر می تواند به طور واقعی به چت جی‌پی‌تی بگوید تا مورد خاصی را به یاد بیاورد، مانند آنکه فرزند وی به بادام زمینی حساسیت دارد یا ایمیل هایش را چگونه امضا می کند. این فرایند به طور خودکار داده مذکور را طبق درخواست ذخیره می کند و در محاورات و فعالیت‌های آتی به کار می گیرد.

علاوه بر آن این سیستم طی گذر زمان مواردی را به یاد می‌آورد و همزمان با انجام جست‌وجو توسط کاربر، داده ها را ذخیره می کند. هدف اصلی آن است که چت بات هوشمندتر شود و از آن مهم تر با نیازهای خاص خود را وفق دهد.

در کنار این موارد هر جی پی تی سفارشی حافظه خاص خود را خواهد داشت. مثلا اوپن ای آی به Books GPT حافظه ای می دهد تا کتاب هایی که فرد خوانده و ژانرهای مورد علاقه وی را حفظ کند. GPT Store نیز مملو از چت بات هایی است که به طور حتم از ویژگی حافظه سود می برند.

به نظر می رسد جست‌وجوی اینترنتی نیز به همین شیوه عمل می کند. اپلیکیشن هاف وب سایت ها و شبکه های اجتماعی داده های خصوصی را ذخیره می کنند. در مرحله بعد با اتکا به این داده ها یک پروفایل مخصوص کاربر ساخته می شود که برای توسعه الگوریتم های شخصی سازی شده به کار می رود. البته این روند نگرانی های زیادی در باره حریم خصوصی را همراه دارد.

به همین دلیل اوپن ای آی اعلام کرده کاربران کنترل کامل بر حافظه چت جی‌پی‌تی را خواهند داشت و سیستم طوری آموزش می بیند تا برخی موضوعات حساس مانند اطلاعات سلامتی را به طور خودکار به یاد نیاورد.

این شرکت مدعی است کاربر می تواند به چت بات بگوید برخی موضوعات را به طور کامل فراموش کند. همچنین گزینه مدیریت حافظه نیز در تنظیمات این سیستم گنجانده شده است.

در حال حاضر نسخه بتا سرویس برای تعداد محدودی از کاربران چت جی‌پی‌تی رایگان و پلاس در هفته جاری ارائه می شود.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا