فناوری اطلاعات

تایید ادغام اکتیویژن در مایکروسافت در انگلیس



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مایکروسافت قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری برای خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد منعقد کرد این ادغام در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی اعلام شد و بزرگترین قرارداد صنعت بازی های رایانه ای بود اما در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا با چالش هایی روبرو بود.

اکنون انگلیس قرارداد را تایید و مایکروسافت توافق کرده تا حقوق پخش برای بازی های اکتیویژن را بفروشد تا به این ترتیب نگرانی های رقبا را برطرف کند. به طور دقیق تر مایکروسافت و اکتیویژن به شرطی اجازه تکمیل قرارداد ادغام را یافتند که حقوق پخش بازی های رایانه ای اکتیویژن به شرکت یوبی سافت انترتینمنت فروخته شود.

تکمیل این قرارداد یک برد برای شرکت فناوری آمریکایی به حساب می آید که سعی دارد کاربران بیشتری را به کنسول های ایکس باکس و سرویس اشتراکی «گیم پس» بکشاند. در رده بندی درآمد شرکت های بازی رایانه ای، درآمد مایکروسافت پس از سونی (فروشنده کنسول های پلی استیشن) قرار دارد.

از سوی دیگر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کرد همچنان روی درخواست خود در مخالفت با تکمیل قرارداد ادغام دو شرکت پافشاری می کند اما توافق مایکروسافت با یوبی سافت را ارزیابی خواهد کرد.

ویکتوریا گرام سخنگوی این کمیسیون گفت: توافقنامه جدید مایکروسافت و اکتیویژن یک وجهه جدید از ادغام است که روی مشتریان آمریکایی تاثیر می گذارد و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به عنوان بخشی از یک فرایند سازمانی، آن را بررسی خواهد کرد. این سازمان همچنان معتقد است قرارداد مذکور تهدیدی برای رقابت به حساب می آید.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا