فناوری اطلاعات

ویندوز ۱۰ دیگر به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند



مایکروسافت اعلام کرد این شرکت قصد ندارد به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۰ منتشر کند.

به گزارش ایسنا، جیسون لزنک، مدیر بازاریابی محصول مایکروسافت در یک پست وبلاگ به تشریح وضعیت ویندوز پرداخت و گفت: نسخه فعلی ویندوز ۱۰ که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ منتشر شد، آخرین نسخه ویندوز ۱۰ خواهد بود و همه نسخه‌های این ویندوز تا زمان پایان عمر این سیستم عامل، به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را دریافت کرده و تحت پشتیبانی می‌مانند. مایکروسافت همچنین صفحه چرخه عمر ویندوز ۱۰ هوم و ویندوز ۱۰ پرو را برای منعکس کردن این تغییرات، به‌روزرسانی کرد.

در این صفحه آمده است: ویندوز ۱۰ در ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵، به پایان مدت پشتیبانی خواهد رسید. نسخه فعلی که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ منتشر شد، آخرین نسخه ویندوز ۱۰ خواهد بود و همه نسخه‌ها تا تاریخ مذکور، با دریافت به‌روزرسانیهای امنیتی ماهانه، پشتیبانی خواهند شد.

مایکروسافت در تاریخ پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ تغییری صورت نداده است و تاریخ اکتبر سال ۲۰۲۵، زمان هدف گذاری شده برای پایان پشتیبانی از ویندوز ۱۰ بوده و سالها چنین بوده است. تنها موضوع جدید این است که این شرکت تائید کرده است نسخه منتشر شده در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، آخرین به‌روزرسانی این سیستم عامل بوده است و در این نسخه، ویژگی جدیدی اضافه نشد و تنها باگهایی که وجود داشتند، برطرف شدند.

بر اساس گزارش وب سایت پی‌سی ورلد، در این بین، به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱ مایکروسافت، مجموعه‌ای از ویژگیهای جدید از جمله ویژگیهای دسترس پذیری بوده است. ویندوز ۱۰، سیستم عامل فوق العاده ای است و همین موضوع، توصیه برای مهاجرت از آن و ارتقا به نسخه جدیدتر را دشوار می‌کند.

انتهای پیام

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:ایسنا

دکمه بازگشت به بالا