فناوری اطلاعات

تولید ۱۲ درصد انرژی جهان از طریق باد و خورشید در سال ۲۰۲۲



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، گزارش جدید مؤسسه امبر نشان می‌دهد که روند رو به رشد تولید انرژی با استفاده از منابع تجدید پذیر با هدف مقابله با افزایش انتشار گاز دی اکسید کربن در جو زمین ادامه دارد.

امبر با بررسی داده‌های تولید انرژی در ۷۸ کشور جهان که ۹۳ درصد از تقاضای انرژی جهان به آنها اختصاص دارد، به این نتیجه رسیده است.

این شرکت به این نتیجه رسید که همه منابع انرژی تجدید پذیر و انرژی هسته‌ای در مجموع ۳۹ درصد از تولید جهانی انرژی در سال گذشته را تشکیل می‌دهند که سهم انرژی خورشیدی ۲۴ درصد و بادی ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

با توجه به بحران جهانی کمبود گاز، برخی کشورها برای تأمین تقاضا در بخش انرژی از نیروگاه‌های قدیمی زغال سنگ استفاده می‌کنند و لذا تولید زغال سنگ ۱.۱ درصد رشد داشته است، در حالی که تولید برق با سوخت گاز ۰.۲ درصد کاهش یافته است زیرا قیمت‌های بالا هزینه استفاده از این نیروگاه‌ها را افزایش داده است.

از آنجایی که بخش برق منبع اصلی انتشار گاز دی اکسید کربن است، آژانس بین‌المللی انرژی معتقد است این بخش باید به اولین بخش تبدیل شود که تا سال ۲۰۴۰ انتشار دی اکسید کربن از طریق آن به صفر خالص برسد و این بدان معناست که باد و خورشید باید تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۱ درصد از تولید برق جهانی را به خود اختصاص دهند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا