اخبار سایت

این دستگاه مغز را مستقیم به اینترنت وصل می‌کند!



آرناو کاپور، مخترع این دستگاه به نام AlterEgo می‌گوید: ایده این است که اساساً کل اینترنت را در سر داشته باشید.

این دستگاه با ضبط امواج مغزی ناشی از شنیدن یا فکر کردن به یک کلمه خاص، اطلاعات را به رایانه ارسال می‌کند. رایانه نیز با جستجو در اینترنت، پاسخ مناسب را پیدا کرده و برای کاربر ارسال می‌نماید.

از دیگر کاربردهای AlterEgo می‌توان به حل معادلات ریاضی، پاسخ به انواع سؤالات و حتی کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی همچون ALS و MS برای برقراری ارتباط اشاره نمود.

MIT تأکید دارد که تمرکز اصلی این پروژه، کمک به برقراری ارتباطات کلامی برای افرادی است که به دلیل مشکلاتی مانند فلج مغزی، قادر به صحبت کردن نیستند.

پیش از این نیز ایلان ماسک با معرفی تراشه Neuralink وعده داده زندگی افراد دارای معلولیت را که مانع از حرکت یا برقراری ارتباط آن‌ها می‌شود تغییر دهد.

اطلاعات کمی در مورد هویت اولین بیمار Neuralink وجود دارد، اما کارآزمایی بالینی این شرکت روی کسانی بود که به دلیل آسیب نخاعی یا بیماری پیشرفته نورون حرکتی چهار پلژیک بودند.

این میلیاردر آمریکایی فاش کرد که اولین محصول این تراشه «تله پاتی» نامیده می‌شود، زیرا به صاحب آن اجازه می‌دهد فقط با فکر کردن، تلفن یا رایانه خود و تقریباً هر وسیله‌ای را از طریق آن‌ها کنترل کند.

ماسک همچنین ادعا کرد که یکی دیگر از استفاده‌های آینده این تراشه می‌تواند دادن قدرت بینایی به کسانی باشد که از آن بی‌بهره هستند.

او این فناوری را BlindSight نامید و اشاره کرد که این تراشه می‌تواند با تحریک بخش‌های بینایی قشر مغز، «دید مستقیم» را به مغز ارسال کند و تصویری ذهنی از جهان در مقابل بیمار ایجاد کند.

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا