اخبار سایت

اروپایی‌ها با لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های قدیمی‌شان چه می‌کنند؟


یورواستات در گزارشی نوشته است که اروپایی‌ها چه بلایی بر سر تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات قدیمی خود می‌آورند. بیشتر آنها دستگاه‌های قدیمی خود را بازیافت می‌کنند. برخی هم اهدا می‌کنند و گروهی دیگر هم می‌فروشند. 

۱۳ درصد از رایانه‌های رومیزی قدیمی بازیافت شده است
از هر ۵ نفر، یک نفر (۱۹ درصد) در اتحادیه اروپا، رایانه رومیزی خود را در خانه نگه می‌دارد و ۱۳ درصد مردم هم کامپیوترهای رومیزی قدیمی خود را بازیافت می‌کنند. ۸ درصد مردم، رایانه رومیزی خود را اهدا می‌کنند یا می‌فروشند و ۲ درصد هم آنها را دور می‌اندازند. 

بقیه پاسخ دهندگان یا هرگز رایانه رومیزی نخریده‌اند، یا به استفاده از دستگاه‌های موجود ادامه داده‌اند یا کارهای دیگری با آنها کرده‌اند.

سوئیس بیشترین سهم را در بازیافت یارانه‌های رومیزی قدیمی (۲۹ درصد) دارد و جلوتر از هلند (۲۷ درصد) ایستاده است. در عین حال سهم بازیافت یارانه‌های رومیزی قدیمی در فنلاند،‌ دانمارک و اتریش همگی ۲۰ درصد است. 

هلند (۱۵ درصد) و رومانی (۱۳ درصد) بیشترین سهم را از افرادی داشته‌اند که رایانه رومیزی خود را به شخص دیگری اهدا کرده یا فروخته‌اند. 

یک سوم از اروپایی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های قدیمی خود را نگه می‌دارند
لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های قدیمی اروپایی‌ها عمدتا در خانه نگه‌داری می‌شوند که رقمی حدود ۳۳ درصد را نشان می‌دهد. تنها ۱۰ درصد از مردم اتحادیه اروپا لپ‌تاپ و تبلت قدیمی خود را بازیافت می‌کنند و ۱۱ درصد، آنها را اهدا کرده یا می‌فروشند. در این میان تنها یک درصد از آنها، لپ‌تاپ و تبلت قدیمی خود را دور انداخته‌اند. 

بقیه پاسخ دهندگان یا هرگز لپ تاپ یا تبلت نخریده‌اند، یا به استفاده از دستگاه‌های موجود خود ادامه داده‌ یا اقدامات دیگری با آنها انجام داده‌اند. 

بیشترین درصد افرادی که لپ‌تاپ یا تبلت‌های قدیمی خود را بازیافت می‌کنند، سوئدی‌ها هستند. در فنلاند و دانمارک نزدیک به ۱۸ درصد از مردم، در یونان ۱۷ درصد و در کرواسی ۱۵ درصد افراد لپ‌تاپ یا تبلت‌های قدیمی خود را بازیافت می‌کنند. 

کرواسی (۳۵ درصد) و فرانسه (۱۵ درصد) بیشترین سهم افرادی را گزارش داده‌اند که لپ‌تاپ یا تبلت‌های قدیمی خود را به شخص دیگری اهدا کرده یا فروخته‌اند. 
 

نیمی از مردم اروپا موبایل و گوشی‌های هوشمند قدیمی خود را در خانه نگه می‌دارند
مقصد اصلی دستگاه‌های الکترونیک قدیمی که دیگر استفاده نمی‌شود، خانه صاحبان آنها است. تقریبا نیمی از مردم (۴۹ درصد) تلفن همراه یا تلفن‌های هوشمند قدیمی خود را در خانه نگهداری می‌کنند. 

تنها ۱۰ درصد از مردم در اتحادیه اروپا تلفن همراه یا تلفن‌های هوشمند قدیمی خود را بازیافت کرده‌اند. ۱۷ درصد آنها، این دستگاه‌های الکترونیک خود را اهدا کرده یا به فردی خارج از خانواده فروخته‌اند و ۲ درصد، آنها را بدون بازیافت دور انداخته‌اند. 

بقیه پاسخ دهندگان یا هرگز موبایل و تلفن هوشمند نخریده‌اند یا به استفاده از دستگاه‌های موجود خود ادامه ‌داده‌اند یا کارهای دیگری با این دستگاه‌ها کرده‌اند. 

بالاترین نرخ افرادی را که موبایل یا تلفن هوشمند قدیمی خود را در سال ۲۰۲۲ بازیافت کرده‌اند متعلق به یونان (۱۸ درصد)، اتریش (۱۷ درصد) و چک (۱۵ درصد) بوده است. 

پس از آنها، دانمارک (۱۴ درصد) و چندین کشور از جمله لهستان،‌ اسپانیا، ایرلند، بلژیک و هلند در (۱۲ درصد) قرار گرفته‌ است. 

کرواسی (۳۲ درصد) و هلند (۲۴ درصد) بیشترین سهم افرادی را گزارش کرده‌اند که تلفن قدیمی خود را به شخص دیگری اهدا کرده یا فروخته‌اند.

منبع: یورونیوز

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا