اخبار سایت

افزایش ۲.۴ درصدی درآمد هواوی



هواوی برای ۹ ماهه سال میلادی جاری، درآمد ۴۵۶.۶ میلیارد یوان (۶۲.۲ میلیارد دلار) را گزارش کرد که ۲.۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. برخلاف رشد ملایم درآمد، سود هواوی در همین مدت، ۱۷۷.۸ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۰۵ میلیارد یوان رسید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سخنگوی هواوی اعلام کرد رشد سود هواوی، ناشی از پرداخت‌های مربوط به فروش برند تلفن هوشمند آنر در نوامبر سال ۲۰۲۰ و همچنین بهبود استراتژی فروش و مدیریت این شرکت است.

درآمد این شرکت در سه ماهه سوم، ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۴۵.۷ میلیارد یوان رسید.

کن هو، رئیس چرخشی هواوی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: این رشد مطابق با پیش بینی‌ها بود.

شرکت‌های تحقیقاتی، هفته گذشته اعلام کردند فروش تلفن هوشمند هواوی در سه ماهه سوم، به کمک عرضه سری میت ۶۰ در اواخر اوت، افزایش یافت. طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، فروش هواوی بر مبنای سالانه، ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

این به منزله بازگشت هواوی از افت شدیدی است که پس از اعمال کنترل‌های صادراتی آمریکا علیه این شرکت در سال ۲۰۱۹، تجربه کرد.

طبق گزارش کانترپوینت، هواوی ششمین برند بزرگ تلفن هوشمند در چین در سه ماهه گذشته بود و سهمش به ۱۲.۹ درصد در مقایسه با ۹.۱ درصد در مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافت. آنر بزرگترین برند تلفن هوشمند در چین ماند که ۱۱.۸ میلیون دستگاه فروخت و سهم بازارش به ۱۸ درصد رسید.

با این حال، سخنگوی هواوی رشد درآمد سه ماهه سوم را به رشد کسب و کارهای قدرت دیجیتال، ابری و قطعات خودرو نسبت داد در حالی که سری میت ۶۰ در اواخر سه ماهه سوم عرضه شد.

بر اساس گزارش رویترز، ریچارد هو، مدیرعامل «اسمارت کار» هواوی اوایل اکتبر اعلام کرده بود برند Aito که مورد حمایت هواوی است، بیش از ۷۰ هزار سفارش برای مدل بهبود یافته M۳ دریافت کرده و روی زنجیره تامین خود برای تامین تقاضا، سرمایه‌گذاری می‌کند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا