اخبار سایت

قابلیت‌ها و تحولات بزرگ با iOS 17.4 در راه است!



با رونمایی از آپدیت جدید سیستم عامل آیفون یعنی iOS 17.4، این شرکت با پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اعلام کرد که به افراد اجازه بارگذاری برنامه در در این سیستم را می‌دهد؛ این تغییر در iOS 17.4 مورد استقبال کاربران آیفون در اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت چراکه این اقدام باعث می‌شود که کاربران iOS همان انعطاف پذیری کاربران را در استفاده از اندروید گوگل داشته باشند. اما اپل هشدار داده است که بارگذاری جانبی و تغییرات مرتبط با آن که باید در iOS و اکوسیستم آن ایجاد شود، کاربران آیفون را در معرض خطرات امنیتی بزرگ قرار میدهد.

بسیاری از کارشناسان موافق با این نظر اپل هستند در واقع زیبایی iOS از منظر امنیت و حریم خصوصی، رویکرد اکوسیستم بسته است که با بازار آزاد اندروید در تضاد است. از آنجایی که اپل مالک سخت افزار و نرم افزار iOS است، سازنده آیفون کنترل بسیار بهتری بر امنیت دارد. با این حال با انتشار iOS 17.4، این وضعیت برای کاربران مستقر در اتحادیه اروپا تغییر خواهد کرد، اما اپل می‌گوید تمام تلاش خود را می‌کند تا کاربران را تا حد امکان ایمن نگه دارد.

چه چیزی در iOS 17.4 تغییر می‌کند؟
هدف قانون بازارهای دیجیتال تقویت رقابت با جلوگیری از تسلط غول‌های فناوری مانند اپل به عنوان دروازه‌بان بر بازار است. از iOS 17.4 به بعد، اپل گزینه‌های جدیدی را برای توزیع برنامه‌های iOS از بازارهای برنامه‌های جایگزین اضافه می‌کند، از جمله API‌ها و ابزارهای جدیدی که توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد برنامه‌های iOS خود را برای دانلود از بازارهای برنامه‌های جایگزین ارائه کنند.

همچنین چارچوب و APIهای جدیدی را برای ایجاد بازارهای برنامه جایگزین اضافه می‌کند که به توسعه دهندگان بازار اجازه می‌دهد برنامه‌ها را نصب کنند و به روزرسانی‌ها را از طرف دیگر توسعه دهندگان از برنامه بازار اختصاصی خود مدیریت کنند. علاوه بر این، توسعه دهندگان می‌توانند از موتورهای مرورگر غیر از WebKit برای برنامه‌های مرورگر و برنامه‌هایی با تجربه جستوجو درون برنامه‌ای استفاده کنند.

منبع: خبرآنلاین

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا