فناوری اطلاعات

دور جدید محدودیت‌های آمریکایی برای صادرات تراشه به چین



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این بخشی از اقدامات دولت جوبایدن، رییس جمهور آمریکا برای مسدودسازی صادرات تراشه های هوش مصنوعی بیشتر است.

قوانین جدید به محدودیت های فعلی درباره ارسال محموله تراشه های پیشرفته و تجهیزات تراشه سازی به چین است که در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی اعلام شد. به گفته یک منبع آگاه پیش بینی می شود در هفته جاری این محدودیت ها به روزرسانی شوند، البته ممکن است این محدودیتها در آینده دوباره تغییر کند.

قوانین جدید صادرات برخی تراشه های هوش مصنوعی را که واجد پارامترهای فنی خاصی هستند، ممنوع می کند و از سوی دیگر شرکت ها ملزم می شوند محموله های ارسالی را گزارش کنند.

محدودیت های سختگیرانه جدید برای کنترل صادرات فناوری به چین با تلاش های آمریکا برای بهبود روابط با این کشور مصادف است. طی ماه های اخیر چند عضو ارشد دولت بایدن با همتایان خارجی خود ملاقات کرده اند و جدیدترین مرحله از قوانین خطر پیچیده تر کردن تلاش های دیپلماتیک برای بهبود روابط را همراه دارد.

دولت بایدن مدعی است محدودیت های صادراتی را برای دور زدن عدم استفاده از تراشه ها و تجهیزات آمریکایی جهت افزایش قدرت نظامی چین اعمال کرده است. پکن نیز آمریکا را به سواستفاده از محدودیت های صادراتی جهت سرکوب شرکت های چینی متهم کرده است.

پایان/ مرجع وب و فناوری

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا