اخبار سایت

بررسی 3 طراحی لوگو که برای همیشه ماندگار شده‌اند


—————- رپرتاژ آگهی —————–

لوگوی یک شرکت، نمادی است که به واسطۀ آن، مشتریان شرکت می‌توانند، محصولات و برند را شناسایی کنند. لوگو نمادی از شخصیت یک برند و بازگو کنندۀ داستان برند است و یک لوگوی خوب می‌تواند بیانگر جزییات برند و کیفیتی که ارائه می‌کند باشد تا مشتریان را به سمت خود جذب نماید.
اما چه چیزی یک لوگو را از سایرین منحصر به فرد می‌کند؟ یک لوگوی خوب، چیزی بیش از یک علامت تجاری جذاب از نظر زیبایی شناختی است، اگر چه این نکته نیز اهمیت بالایی دارد. اما برای اینکه یک لوگو واقعا عالی باشد، باید هم کاربردی باشد، هم زیبا.
در این مطلب به لوگوهایی اشاره خواهیم کرد به عقیدۀ اکثر طراحان، جزو بهترین لوگوها هستند.
 
طراحی لوگو نایکی
 

در سال 1971، نایکی به کارولین دیویدسون 35 دلار پرداخت کرد تا لوگوی نایکی را طراحی کند. تا سال 1998، لوگوی نایکی به قدری معروف بود که 97 درصد آمریکایی‌ها، این لوگو را به عنوان نمادی از ورزش می‌شناختند. بعد از گذشت 50 سال از معرفی این لوگو، کماکان جزو یکی از مشهورترین لوگوهای جهان است.
طراحی لوگو نایکی به گونه‌ای است که این لوگو در عین سادگی، به راحتی به خاطر سپرده می‌شود. این لوگو به خوبی روح فلسفۀ نایکی را در برمی‌گیرد. فرم طراحی آن نیز شبیه بال الهه یونایی پیروزی است.
اغلب الهه بالدار در اساطیر یونان، در حال اهدای جام‌ها و جوایز به ورزشکاران و قهرمانان برنده نمایش داده می‌شود. این باعث می‌شود که لوگوی نایکی نیز یادآوری مناسبی از ماموریت این برند ورزشی را که کمک به ورزشکان برای رسیدن به بهترین پتانسیل خود است، انجام دهد.
 
طراحی لوگو اپل
سیبی که تنها یک گاز از آن زده شده، بدون تردید، نمادی از فناوری مدرن است و با توجه به نام شرکت که اپل است، می‌توان گفت، خالص‌ترین نماد ممکن را پدید آورده است. درست مانند لوگوی نایکی، لوگوی اپل نیز به دلیل استفادۀ مستمر در طول سالیان گذشته، از این لوگو یک نمادی که به راحتی می‌توان آن را تشخیص داد، پدید آورده است.
هر چند که در طی سالیان گذشته، همیشه طراحی لوگو اپل مثل نمونۀ امروزی، یک طرح ساده و تیتانیومی نبوده، اما چیزی که همیشه ثابت بوده است، شکل سیب آن است.
لوگوی اصلی اپل، توسط یکی از هم بنیانگذاران این شرکت، به نام ران وین طراحی شد. طراحی این لوگو بسیار پیچیده و ناخوانا بود که در آن، اسحاق نیوتن در زیر درخت سیب، نشان داده شده بود. اما استیو جابز در کمتر از یک سال، زمانی که ران وین، شرکت را ترک کرد، طرح را کنار گذاشت. اولین طراحی لوگو مدرن اپل، در سال 1977 اتفاق افتاد و جایگزین لوگوی قدیمی اپل شد. در بازطراحی لوگو، همه چیز تغییر کرد و تنها سیب نقطۀ مشترک طراحی جدید و قدیمی لوگو بود.
طراحی ساده و متعادل لوگو اپل سبب می‌شود تا این لوگو به راحتی شناسایی شود. گاز زدگی سیب به وضوح تصویر کمک می‌کند و حتی زمانی که لوگو در ابعاد بسیار کوچک استفاده شده است، باز هم به راحتی به عنوان یک سیب و نه یک گیلاس یا پرتقال، قابل شناسایی است. مجموعه‌ای از رنگ‌های روشن در طراحی لوگو سال 1977، نشان دهندۀ ویژگی‌ای بود که رایانه‌های اپل را از رقبا متمایز می‌کرد، قابلیت رنگ آمیزی.
اما چرا اپل، رنگین کمان را با نسخۀ تک رنگ فعلی لوگوی خود، جایگزین کرد؟ به گفتۀ بزرگان طراحی، موفقیت لوگو در نهایت به این بستگی دارد که چقدر ارزش‌های برند را نشان می‌دهد و محدود کردن رنگ‌های لوگو به یک رنگ، فلسفۀ اصلی اپل را بهتر منعکس می‌کند: سادگی.
 
طراحی لوگو فدکس
 

طراحی لوگو فدکس به طور کامل استفاده از فضای منفی را نشان می‌دهد. به فلشی که بین حرف E بزرگ و حرف x کوچک وجود دارد، دقت کرده‌اید؟ ترکیب حروف، چیزی فراتر از یک لوگوی نوشتاری است و یک ترکیب خلاقانه از 2 تایپ فیس Univers و Futura بولد است. طراحی لوگو فدکس، برنده چند جایزه مختلف شده است.
تیم فدکس این طرح مونوگرام خلاقانه را با کمک گرفتن از یک آژانس طراحی مانند استودیو برند رخ پدید آورده است. طراحان با تجربه به خوبی درک می‌کنند که چطور می‌توانند یک لوگوی جذاب ایجاد کنند. همچنین توانایی استفاده از نمادگرایی برای ایجاد تصاویری که تداعی‌های مثبتی در ذهن مشتریان داشته باشند را دارند.
در مورد لوگو فدکس، وجود فلش پنهان، کمی با چاشنی شانس نیز همراه بوده است. تیم مورد نظر فدکس برای طراحی لوگو، بیش از 200 لوگو مختلف را در طول همکاری خلق کردند و هنگامی که به لوگوهای مختلف نگاه کردند، یکی از نفرات تیم به این فکر افتاد که یک فلش را وارد طراحی کند. این فلش به شکل ماهرانه‌ای پیشنهاد می‌کند که از نقطۀ A با اطمینان، سرعت و دقت به نقطۀ B بروید. هنگامی که طراحان ایده را نهایی کردند، فقط موضوع یافتن فونت مناسب و پر کردن فاصله باقی ماند که در نهایت به طرح کنونی منجر شد.
 
استودیو برند رخ پس از 10 سال تجربه و از دل آژانس برندینگ ماورای فعالیت خود را آغاز کرده است و در حوزه‌های برندینگ و طراحی هویت بصری، طراحی لوگو و سایر زمینه‌های مشابه فعالیت می‌کند و می‌تواند به شما در طراحی یک لوگو ماندگار کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم لیست خدمات استودیو برند رخ را بررسی کنید.
 

پایان/ مرجع وب و فناوری

این مطلب از سایت ایتنا گردآوری شده است.

منبع: ایتنا

دکمه بازگشت به بالا