فناوری های نوین

ارتقای توانمندی پژوهشگران در حوزه کشت سلول



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، در راستای ارتقای آگاهی آموخته‌های مرتبط با علم، فرآیند و مفاهیم کشت سلول توسط مخاطبان، کارگاه کشت سلول را در ۲۷ خردادماه سال جاری برگزار می‌کند.

از مهم‌ترین سرفصل‌های کارگاه کشت سلول، می‌توان به مقدمه ای بر کشت سلول، تجهیزات آزمایشگاه کشت سلول، آشنایی با مراحل مختلف کار با سلول، آشنایی با انواع آلودگی کشت سلول، آشنایی با استخراج سلول-های PBMC از خون محیطی با استفاده از فایکول اشاره کرد.

براساس این گزارش، کشت سلول یکی از کاربردی‌ترین مفاهیم در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی، ژنتیک سلولی و مولکولی به شمار می‌رود ازاینرو آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان کارگاه کشت سلول را به صورت حضوری و غیرحضوری در ۲۷ خردادماه سال جاری برگزار می‌کند.

این آزمایشگاه با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطوح علمی و تخصصی برای محققین کشور تاسیس شده و سعی دارد تا با در اختیار داشتن فضای مناسب، در جهت توسعه پروژه‌های پژوهشی و آموزشی گام بردارد.

همچنین این عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از آمادگی انجام خدمات آنالیز دستگاهی، سلولی و مولکولی، کشت میکروب، کشت سلول، بافت شناسی، بیوشیمی و سایر امکانات آزمایشگاهی برخوردار است.

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در کارگاه آموزشی کشت سلول و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند به آدرس Corelab.lums.ac.ir مراجعه کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

منبع:مهر

دکمه بازگشت به بالا